کتاب سرآغاز کار هنری

The Origin of the Work of Art
کد کتاب : 35864
مترجم :
شابک : 978-9646641129
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 209
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1950
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب سرآغاز کار هنری اثر مارتین هایدگر

کتاب "سرآغاز کار هنری" مقاله ای از فیلسوف آلمانی مارتین هایدگر است. هایدگر پیش‌نویس متن را بین سال‌های 1935 و 1937 تهیه کرد و آن را برای انتشار در سال 1950 آماده کرد. هایدگر مقاله‌اش را بر اساس مجموعه‌ای از سخنرانی‌هایی که قبلا در زوریخ و فرانکفورت در طول دهه 1930 ایراد کرده بود، ابتدا بر اساس جوهر اثر هنری بنا کرد. و سپس در مورد معنای یک "چیز" که اولین سخنرانی فیلسوف در مورد مفهوم هنر را نشان می دهد.
هایدگر در «منشأ اثر هنری» جوهر هنر را در قالب مفاهیم هستی و حقیقت تبیین می کند. او استدلال می کند که هنر نه تنها راهی برای بیان عنصر حقیقت در فرهنگ است، بلکه وسیله ای برای ایجاد آن و فراهم کردن سکوی پرشی است که از آن می توان «آنچه هست» را آشکار کرد. آثار هنری صرفا نمایش‌دهنده‌ی شکلی نیستند، بلکه در واقع درک مشترک یک جامعه را تولید می‌کنند. هر بار که یک اثر هنری جدید به هر فرهنگی اضافه می شود، معنای وجود آن به طور ذاتی تغییر می کند.
هایدگر مقاله خود را با این پرسش آغاز می کند که منبع یک اثر هنری چیست؟ او توضیح می‌دهد که اثر هنری و هنرمند در یک پویایی وجود دارند که در آن به نظر می‌رسد هر یک تامین‌کننده دیگری است. "هیچکدام بدون دیگری نیست. با وجود این، هیچ یک تنها پشتوانه دیگری نیست."

کتاب سرآغاز کار هنری

مارتین هایدگر
مارتین هایدگر، زاده ی 1889 و درگذشته ی 26 می 1976، فیلسوف بزرگ آلمانی بود.هایدگر در خانواده ای کاتولیک و سنتی در یکی از روستاهای ایالت بادن-وورتمبرگ به نام مسکیرش در جنوب غربی آلمان و در دل کوهستان آلپ به دنیا آمد.او مطالعه ی الهیات را از سال 1909 در دانشگاه فرایبورگ آغاز کرد و بعد از آن به فلسفه روی آورد. فعالیت هایدگر همواره تحت تأثیر استادش، ادموند هوسرل بود. در نظر هایدگر، تاریخ متافیزیک، تاریخ غفلت از وجود و افتادن در ورطه ی موجودانگاری است. مقصود هایدگر از این تعبیر آن است که تاریخ کنون...