کتاب درآمد به متافیزیک

Introduction to Metaphysics
کد کتاب : 1265
مترجم :
شابک : 978-600-96359-4-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 552
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1953
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

جزو فهرست برترین آثار فلسفی گودریدز

معرفی کتاب درآمد به متافیزیک اثر مارتین هایدگر

کتاب درآمد به متافیزیک، اثری فلسفی نوشته ی مارتین هایدگر است که نخستین بار در سال 1953 به انتشار رسید. این کتاب، دربردارنده ی مطالب بیان شده در مجموعه سخنرانی هایی است که هایدگر در سال 1935 در دانشگاه فرایبورگ ارائه کرد. هایدگر در این اثر، جامع ترین و قابل فهم ترین تشریح خود را از مسئله ی هستی به مخاطبین تقدیم می کند. او در ابتدا با اشاره به این که چگونه این مسئله در اساسی ترین سوال های متافیزیکی و همچنین در وجود بشر امروز ریشه دوانده، اهمیت و ارزش مورد بررسی قرار دادن آن را روشن می سازد. این متفکر بزرگ پس از پرداختی کوتاه به فرم های دستوری و ریشه ی واژه ی «هستی»، به شکلی گسترده و همه جانبه به معنای این کلمه در اندیشه های متفکرین یونانی می پردازد و از تأثیرات بزرگ و ماندگار تفکرات یونان بر فیلسوفان و اندیشمندان غربی می گوید.

کتاب درآمد به متافیزیک

مارتین هایدگر
مارتین هایدگر، زاده ی 1889 و درگذشته ی 26 می 1976، فیلسوف بزرگ آلمانی بود.هایدگر در خانواده ای کاتولیک و سنتی در یکی از روستاهای ایالت بادن-وورتمبرگ به نام مسکیرش در جنوب غربی آلمان و در دل کوهستان آلپ به دنیا آمد.او مطالعه ی الهیات را از سال 1909 در دانشگاه فرایبورگ آغاز کرد و بعد از آن به فلسفه روی آورد. فعالیت هایدگر همواره تحت تأثیر استادش، ادموند هوسرل بود. در نظر هایدگر، تاریخ متافیزیک، تاریخ غفلت از وجود و افتادن در ورطه ی موجودانگاری است. مقصود هایدگر از این تعبیر آن است که تاریخ کنون...
نکوداشت های کتاب درآمد به متافیزیک
One of Heidegger’s most important works.
یکی از مهمترین آثار هایدگر.
Barnes & Noble

A richly rewarding volume.
اثری فوق العاده آموزنده.
Daniel Dahlstrom, Boston University

A pivotal and important text.
متنی محوری و مهم.
Dennis J. Schmidt, Penn State University

قسمت هایی از کتاب درآمد به متافیزیک (لذت متن)
از فلسفه انتظار می رود که با تسهیل فرآیندهای تخصصی و تأثیرگذار فرهنگی، به ترویج و حتی تسریع آن ها بپردازد.

هنگامی که زمان، چیزی جز سرعت، بی واسطگی و همزمانی نیست و زمان به مثابه تاریخ، از هستی همه ی انسان ها زدوده شده؛ هنگامی که ارقام میلیونی در گردهمایی های بزرگ به عنوان یک موفقیت به حساب می آیند؛ آن وقت، بله آن وقت، این سوالات همانند شبحی بر فراز تمامی این هیاهوها به چشم می خورند: به چه دلیل؟ به کجا؟ و پس از آن چه؟