کتاب مقاومت،عصیان و مرگ 1

Resistance, Rebellion and Death
  • 10 % تخفیف
    95,000 | 85,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 36007
مترجم :
شابک : 978-6222461645
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

مقاومت،عصیان،مرگ
Resistance, Rebellion and Death
کد کتاب : 100066
مترجم :
شابک : 978-6229511862
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مقاومت،عصیان و مرگ 1 اثر آلبر کامو

آلبر کامو در سخنرانی خود پس از دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال 1957 گفت که نویسنده "امروز نمی تواند به کسانی که تاریخ می سازند خدمت کند ، بلکه باید به کسانی که تابع آن هستند خدمت کند." و در این بیست و سه مقاله سیاسی ، وی تعهد خود را به قربانیان تاریخ نشان می دهد ، از ماکیس سقوط کرده مقاومت فرانسه گرفته تا تلفات جنگ سرد.

مقاومت ، شورش و مرگ هوش اخلاقی کامو را به نمایش می گذارد که به موضوعاتی از جنگ استعماری در الجزایر تا سرطان اجتماعی مجازات اعدام می پردازد. اما این کتاب تکان دهنده بیش از هر چیز بازتاب مشکل آزادی است و به همین دلیل متعلق به همان آثاری است که کامو را به عنوان وجدان قرن ما شهرت بخشید: بیگانه ، شورشی و افسانه سیزیف.
کامو زمینه ای تاریخی و فلسفی برای درک روابط اروپا و عرب از زمان سقوط امپراتوری عثمانی فراهم می کند که ممکن است به توضیح این که چرا امروزه در خاورمیانه اینقدر خصومت با اروپاییان (و آمریکایی ها) وجود دارد ، کمک کند. در حالی که کامو زنده نماند تا وقایع "بهار عربی" را ببیند، مطمئنا از عواملی آگاه بود که جهان را در زمان کنونی (و کاملا با تمرکز) بر فرهنگ عرب و گسترش آن متمرکز کرده است. با این حال ، او متوجه شد که شکاف بیشتری بین مسیحیت و اسلام و بین خاورمیانه و اروپا و متحدان مربوطه در حال افزایش است.

کتاب مقاومت،عصیان و مرگ 1

آلبر کامو
آلبر کامو، زاده ی ۷ نوامبر ۱۹۱۳ و درگذشته ی ۴ ژانویه ۱۹۶۰، نویسنده، فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی بود. او یکی از نویسندگان بزرگ قرن بیستم و خالق کتاب مشهور بیگانه است.پدرش «لوسین کامو» فرانسوی فقیری بود که در الجزیره برزگری می کرد و در آنجا با زن خدمتکاری که اهل اسپانیا بود ازدواج کرد و صاحب دو فرزند به نام های لوسین (هم نام پدر) و آلبر شد. کودکی کامو در یک زندگی فقیرانه ی طبقه ی کارگری سپری شد. او در تعطیلات تابستانی در برابر دریافت دستمزدی اندک در مغازه ها کار می کرد؛ سپس به آموختن انگلیسی ...
نکوداشت های کتاب مقاومت،عصیان و مرگ 1
Resistance, Rebellion, and Death bears witness to the passionately scrupulous sense of responsibility which made Camus the kind of man and the kind of writer he was
مقاومت ، شورش و مرگ شهادت می دهد بر احساس مسئولیت بسیار دقیق که کامو را به نوع انسان و نویسنده ای متبحر تبدیل کرد.
Christian Science Monitor Christian Science Monitor

قسمت هایی از کتاب مقاومت،عصیان و مرگ 1 (لذت متن)
به من گفتید: عظمت کشورم قیمت ندارد و هر چیزی که در راه عظمت آن به کار رود، نیکوست. در جهانی که همه چیز معنایش را از دست داده، کسانی، مثل ما آلمانیان جوان، که از فرط خوش اقبالی معنا را در سرنوشت ملت مان می یابند، باید همه چیز را فدای آن کنند. تا آن روزگار شما را دوست می داشتم، اما همان موقع از شما دل بریدم و گفتم: نه، نمی توانم باور کنم که هر چیزی می بایست تابع هدفی باشد. چیزهایی هستند که قابل بخشش نیستند. من باید بتوانم در عین دوست داشتن کشورم، به عدالت هم مهر بورزم. من نمی خواهم کشورم به عظمتی دست یابد که آلوده به خون و دروغ است. من احیاء کشورم را در عین احیاء عدالت می خواهم . و شما به طعنه گفتید: بنابراین، تو کشورت را دوست نمی داری.