کتاب ولتر (نوشته های سیاسی)

Dictionnaire philosophique
دفترهای سیاست مدرن 5
  • 15 % تخفیف
    160,000 | 136,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: روزبهان روزبهان
    نویسنده:
کد کتاب : 2283
مترجم :
شابک : 978-6001740909
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 122
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب ولتر (نوشته های سیاسی) اثر ولتر

سیاست در عمل از تمام قید و بندهایی که می کوشند احاطه یا مصادره اش کنند، فراتر می رود، حتی زمانی که از مفهوم سیاست سخن می گوییم، گویی پیشاپیش می دانیم که نمی توان سیاست را به یک مفهوم صرف تقلیل داد. سیاست نه از حیث نظری به رشته ی آکادمیک علوم «سیاسی» محدود می شود و نه به لحاظ عملی به رفتار «سیاست» مداران. سیاست از یک حوزه، یک دانش، یک قرائت و حتی یک تعریف فراتر می رود و مرزهایش بر مرزهای حادث و تاریخی سوژه منطبق می شوند. در کتاب نوشته های سیاسی آن چه برای ما حائز اهمیت است بازگشت به خاستگاه های سیاست «مدرن» است. مبنای سیاست مدرن را می توان در به دست دادن تعاریفی مدرن از مفاهیمی هم چون دولت، حکومت، شهروند و آزادی یافت.

با این همه هدف از تالیف کتاب نوشته های سیاسی، قابل فهم کردن مفاهیم فلسفی – سیاسی برای مخاطب عام است تا از رهگذر آشنایی با این مفاهیم بنیادین، موفق به درک متون و زبان فیلسوفان شود. زندگی ولتر، خود نمونه ی بارزی از پیوند تنگاتنگ اندیشه ی فلسفی – سیاسی و عمل اجتماعی بود. به همین خاطر است که او یکی از پدران معنوی جریان روشن فکری به شمار می رود، به نحوی که شارل دوگل در پاسخ به پرسشی برای برخورد با ژان پل سارتر گفته بود: «ما ولتر را دست گیر نمی کنیم.»

"نوشته های سیاسی" یک دائره المعارف سیاسی است که توسط ولتر در سال 1764 منتشر شده است. مقالات "نوشته های سیاسی" – که به ترتیب حروف الفبا مرتب شده است - اغلب کلیسای کاتولیک روم ، یهودیت ، اسلام و سایر نهادها را مورد انتقاد قرار می دهد. چاپ اول ، که در ژوئن سال 1764 منتشر شد ، با نام "فرهنگ لغت فلسفی جیبی" منتشر شد.

کتاب ولتر (نوشته های سیاسی)

ولتر
ولتر با نام واقعی فرانسوا ماری آروئه، زاده ی 21 نوامبر 1694 و درگذشته ی 30 می 1778، فیلسوف و نویسنده ی فرانسوی برجسته ی عصر روشنگری است.ولتر در پاریس به دنیا آمد. او در هفت سالگی مادر خود را از دست داد و در خانواده ای مذهبی بزرگ شد. ولتر در مدرسه لوئی کبیر تحصیل کرد، در آنجا زبان لاتین و یونانی آموخت و بعدها نیز بر ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی مسلط شد. او بر خلاف میل پدر، که می خواست پسرش حقوقدان شود، نویسندگی را در پیش گرفت. ولتر به انجمنی به نام تمپل پیوست و سپس به شاگردی یکی از قضات دادگ...
قسمت هایی از کتاب ولتر (نوشته های سیاسی) (لذت متن)
درک رایج چندان هم رایج نیست.

گونه فرخنده ما به گونه ای ساخته شده است که کسانی که در مسیر خوب گام برمی دارند، همیشه بر سر راه کسانی که راه جدیدی را نشان می دهند، سنگ می اندازند.

به مردی که به شما می گوید که ترجیح می دهد از خدا اطاعت کند نه از مردمان، و در نتیجه یقین دارد اگر گلوی طرف مقابل را ببرد به بهشت می رود، چه می توانید بگوئید؟