کتاب بازی بازیگری

Play Acting
راهنمایی برای کارگاه های تئاتر
کد کتاب : 3647
مترجم :
شابک : 978-600-7806-42-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش در انگلیس

معرفی کتاب بازی بازیگری اثر لوک دیکسون

کتاب بازی بازیگری، اثری نوشته ی لوک دیکسون است که اولین بار در سال 2003 به چاپ رسید. این اثر جذاب و آموزنده، مبانی و پایه های اصلی هنر تئاتر را در اختیار بازیگران، مدرسان این حوزه و کارگردانان قرار می دهد. این کتاب که به چهار بخش تقسیم شده—از بدن تا صدا، قلب و ذهن—تمام مطالبی را پوشش می دهد که در آموزش خود به عنوان یک بازیگر، به آن ها نیاز خواهید داشت. طیف بسیار گسترده ی تمرین ها و کارگاه های ارائه شده در این اثر، شما را با همه ی فرآیندهای لازم آشنا می کند: از تمرین برای گرم کردن حنجره و کارهای بدنی تا تعامل با فضای پیرامون و خلق شخصیت. کتاب بازی بازیگری، طیف وسیعی از مخاطبین را به وجد خواهد آورد: بازیگرانی که می خواهند توانایی های خود را به روز کنند، افرادی که می خواهند در کارگاه ها شرکت کنند یا خودشان برگزارکننده ی آن ها باشند، و افراد دیگری که تا به حال هیچ تجربه ای در این زمینه نداشته اند.

کتاب بازی بازیگری

لوک دیکسون
لوک دیکسون، کارگردان تئاتر انگلیسی است که آثارش در سراسر جهان، از کوه های راکی تا دشت های سیبری، به اجرا درآمده و دیده شده اند. او به عنوان مدرس تئاتر، کارگاه ها و برنامه های آموزشی متعددی را در آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی و سراسر اروپا برگزار کرده است.
نکوداشت های کتاب بازی بازیگری
Outstanding.
خارق العاده.
Independent Independent

By a leader in the field of physical theatre and research.
اثری از چهره ای پیشگام در عرصه ی تئاتر فیزیکال و پژوهش.
Barnes & Noble

A great book for performing arts students or for teachers.
کتابی برجسته برای دانشجویان هنر در حال اجرا یا برای مدرسین.
Total Theatre Magazine

قسمت هایی از کتاب بازی بازیگری (لذت متن)
با پا آغاز می کنیم، چون معمولا به آن توجهی نمی شود در حالی که در واقع بنیان هر اجرایی است. پا از پیشرفته ترین بخش های بدن ماست که در جریان تکامل تغییر بسیاری کرده است و مثل دست ها عاملی است که ما را از حیواناتی که قبلا شبیه آن ها بوده ایم، متمایز می کند.

بیست و هشت استخوان در کف پا وجود دارد که مجموعه ی پیچیده ای از مفاصل آن ها را در کنار هم گذاشته ناد و حرکت می دهند. چه تعداد از این استخوان ها را می توانید احساس کنید؟ این استخوان ها چطور حرکت می کنند؟ سعی کنید آن ها را جدا از هم حس کنید.

این کارگاه در جمعی صمیمی برگزار می شود ولی شاید بهتر باشد به جای گروه های دو نفری، هر کس به صورت انفرادی کارش را انجام دهد. در عین حال باید توجه داشت که تمام کارهای مربوط به نمایش به صورت گروهی نتیجه ی بهتری می دهد: احساس کردن و احساس شدن، دیدن و دیده شدن، عمل و عکس العمل.