کتاب زبان نجات یافته

The Tongue Set Free
کد کتاب : 36732
مترجم :
شابک : 978-6226654463
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 406
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1977
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب زبان نجات یافته اثر الیاس کانتی

الیاس کانتی ، برنده جایزه نوبل ادبیات 1981 ، یکی از چهره های مهم قرن بیستم بود. وی که متخصص بسیاری از ژانرها است ، با رمان های معروف خود به جهانیان شناخته شده است.
اما نبوغ کانتی شاید در هیچ کجا بیش از کتاب "زبان نجات یافته" بروز نیافته باشد.

این کتاب تصویری جستجوگر از زمینه شخصی و رشد خلاق وی را ارائه می دهد.
این کار با یک تصویر خارق العاده از اولین خاطره کانتی آغاز می شود.
ایده صحبت به عنوان ورود به زندگی ممنوع بزرگسالان بر این کتاب حاکم است. کانتی وقتی هفت ساله شد پدرش می میرد. او از کودکی تا بزرگسالی ، مدام طرد می شود. در یک اپیزود بی رحمانه و خارق العاده ، مادرش او را مجبور می کند تا در مدت سه ماه آلمانی را بیاموزد.

کتاب زبان نجات یافته

الیاس کانتی
الیاس کانتی، زاده ی ۲۵ ژوئیه ۱۹۰۵ و درگذشته ی ۱۴ اوت ۱۹۹۴، رمان نویس بلغاری بریتانیایی بود. وی در سال ۱۹۸۱ برنده ی جایزه ی ادبی نوبل شد.خانواده اش از یهودیان اسپانیا بودند و به زبان اسپانیایی قرن پانزدهم سخن می گفتند. زمانی که ۶ ساله بود به همراه خانواده به منچستر انگلستان مهاجرت کرد و در آنجا پدر به کمک کتاب های سفرهای گالیور و رابینسون کروزوئه، او را با زبان انگلیسی آشنا کرد. در سال ۱۹۱۳ پدر درگذشت و الیاس به همراه مادر مجبور به ترک انگلستان و رفتن به اتریش و اقامت در این کشور شد. دوران جنگ...
نکوداشت های کتاب زبان نجات یافته
His exacting presence honors literature
حضور دقیق او ادبیات را ارج می نهد
George Steiner

Canetti is one of our great imaginers and solitary men of genius.
کانتی یکی از بزرگان نابغه ما است.
Iris Murdoch

قسمت هایی از کتاب زبان نجات یافته (لذت متن)
سکوت که می کرد چنان جدی می شد که من دیگر جرات نمی کردم یک کلام بگویم. دست بر پیشانی اش می کشید و سکوت حکمفرما می شد و من نفسم بند می آمد. کتاب را نمی بست و آن را باز می گذاشت و و قتی به خواب می رفتیم، همین شکل نا صبح باز می ماند.

در مسیر راه مدرسه که تقریبا بیست دقیقه طول می کشید، داستان های بلندی را کشف می کردم که در روز های متوالی پشت سر هم ادامه می یافت و چندین هفته طول می کشید.