کتاب چشمک

Blink
کد کتاب : 37607
مترجم :
شابک : 978-9641740698
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 226
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب چشمک اثر مالکوم گلدول

کتاب «چشمک» کتابی است در مورد اینکه چگونه بدون فکر کردن با انتخاب هایی که به نظر می رسد در یک لحظه انجام می شوند مواجه میشویم - در یک چشم به هم زدن - که در واقع آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیستند. چرا برخی از افراد تصمیم گیرندگان درخشان هستند، در حالی که برخی دیگر به طور مداوم ناتوان هستند؟ چرا برخی از افراد از غرایز خود پیروی می کنند و برنده می شوند، در حالی که برخی دیگر در نهایت دچار اشتباه می شوند؟ مغز ما واقعا چگونه کار می کند - در دفتر، در کلاس درس، در آشپزخانه و در اتاق خواب؟ و چرا بهترین تصمیمات اغلب آنهایی هستند که توضیح آنها برای دیگران غیرممکن است؟

در کتاب «چشمک» ما با روانشناسی آشنا می شویم که یاد گرفته است بر اساس چند دقیقه مشاهده یک زوج، دوام ازدواج را پیش بینی کند. مربی تنیس که می داند چه زمانی یک بازیکن قبل از اینکه راکت حتی با توپ تماس پیدا کند، خطا می کند. کتاب «چشمک» نشان می‌دهد که تصمیم‌گیرندگان بزرگ کسانی نیستند که بیشترین اطلاعات را پردازش می‌کنند یا بیشترین زمان را صرف مشورت می‌کنند، بلکه کسانی هستند که فیلتر کردن عوامل بسیار کمی را که از تعداد زیادی متغیر مهم هستند، کامل کرده‌اند.

کتاب چشمک

مالکوم گلدول
مالکوم تیموتی گلدول، زاده ی 3 سپتامبر 1963، روزنامه نگار، نویسنده و سخنران کانادایی است که در همپشایر انگلیس به دنیا آمده است.زمانی که او شش ساله بود، خانواده اش به اونتاریوی کانادا مهاجرت کردند. گلدول در دبیرستان در مسابقات دو شرکت می کرد و در چهارده سالگی برنده ی دوی 1500متر شد.او در سال 1984 در رشته ی تاریخ از دانشگاه تورنتو فارغ التحصیل شد. وی در سال 1987 به بخش های اقتصادی و علمی روزنامه ی واشنگتن پست پیوست تا سال 1996 در آن جا مشغول بود. مالکوم گلدول از سال 1996 عضو تحریریه ی روزنامه ی ...