کتاب درآمدی بر داستان نویسی و روایت شناسی

Storytelling and Narrative
کد کتاب : 37940
شابک : 978-9642837984
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درآمدی بر داستان نویسی و روایت شناسی اثر فتح الله بی نیاز

این کتاب در ابتدا اشاره‌ای کوتاه به آسیبهای رمان و داستان کوتاه ایرانی دارد و در ادامه به تفصیل ساختار طرح در داستانهای کلاسیک، مدرن و پست مدرن را شرح می‌دهد.در بخشی دیگری از کتاب درباره رمان، داستان و همچنین ویژگیهای ژانرهای مختلف از قبیل گوتیک، گروتسک، داستانهای وهمناک و رئالیسم جادویی و تفاوت میان آنها سخن رفته است.
دراین کتاب سه پایه روایت یعنی نقل و نمایش و توصیف با آوردن نمونه‌های از این نوع داستانها تشریح شده است.همچنین در این کتاب فتح الله بی نیاز درباره تلمیح، بینامتنیت و قرینه‌سازی و کاربرد آنها در روایت توضیح داده است و در بخش دیگری با بررسی رمانهایی که در سالهای اخیر پدید آمده به آسیب‌شناسی آنها پرداخته است.
فتح الله بی نیاز در بخش دیگری از کتاب، داستان و رمان ایرانی را با نمونه‌های برجسته این نوع ادبیات در جهان بررسی و مقایسه کرده است.

کتاب درآمدی بر داستان نویسی و روایت شناسی

فتح الله بی نیاز
فتح‌الله بی‌نیاز (زاده ۱۳۲۷ مسجدسلیمان- درگذشته ۱۲ مهر ۱۳۹۴ تهران) نویسنده و منتقد ادبی ایرانی بود. از بی‌نیاز ۱۵ رمان و ۷ مجموعه داستان کوتاه و ۸ کتاب در حوزه نقد و نظریه ادبی منتشر شده‌است. وی احاطه کاملی بر ادبیات داستانی معاصر ایران داشت و نقدهای ادبیش بر جامعه ادبی ایران تأثیرگذار بود. داستانهای بی‌نیاز عرصه نمود شیوه زندگی و نحوه نگرش طبقه متوسط شهرنشین ایرانی پس از انقلاب بود.در سال ۱۳۵۱ در رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف (آریامهر سابق) فارغ‌التحصیل ...
دسته بندی های کتاب درآمدی بر داستان نویسی و روایت شناسی