کتاب اعتراضات و پاسخها

Protests and responses
کد کتاب : 38262
مترجم :
شابک : 978-9644457524
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 796
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1641
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب اعتراضات و پاسخها اثر رنه دکارت

رنه دکارْت ریاضی‌دان و فیلسوف فرانسوی معروف عصر روشنگری بود. دکارت در آغاز جوانی بسیار دلبسته ریاضیات بود. این به آن خاطر بود که می‌دید ریاضیات دارای نظامی کاملا یقینی است. در حالی که سایر رشته‌های علمی و مخصوصا فلسفه این‌گونه نیست. فکر او بیشتر از هر چیزی متوجه فلسفه بود، زیرا فلسفه را بنیاد معرفت بشری می‌دانست و اگر فلسفه به یقین نمی‌رسید، به هیچ دانشی نمی‌شد اعتماد کرد. در آن زمان بسیاری از اندیشمندان به شکاکیت مطلق فلسفی گرویده‌بودند و می‌گفتند: در هیچ موضوعی نمی‌توان به یقین رسید. دکارت این امر را قبول نداشت و می‌خواست به هر صورتی که شده، یقین را در فلسفه و دانش داخل کند. به همین خاطر به این فکر افتاد تا فلسفه و تمام دانش‌های انسانی را به روشی ویژه با هم درآمیزد و طوری آن را بنا کند که مانند ریاضیات کاملا یقینی باشد.
شک دکارتی شکی است که بنای فلسفه دکارت بر آن نهاده شده و تأثیرات زیادی در تاریخ و اندیشه غرب ایفا نموده و به ویژه در نوع نگرش فلاسفه و نیز تحول در رنسانس موثر بوده‌است.
کتاب اعتراض ها و پاسخ ها با ترجمه ای قابل اعتماد و قابل دسترس شامل مطالب مفیدی از جمله ایرادات کاتروس، آرنولد، و هابز، همراه با پاسخ های دکارت، به طور کامل است. و همچنین نامه ای که به عنوان پاسخ به گاسندی عمل می کند - که در آن چندین نفر از همکاران دکارت بهترین استدلال های گاسندی و پاسخ های دکارت را ارائه می کنند – این کتاب به خوبی نکات برجسته و موضوعات مهم تبادل نظر های گسترده ی آنها را بیان می کند.

کتاب اعتراضات و پاسخها

رنه دکارت
رنه دکارت ریاضی‌ دان و فیلسوف فرانسوی معروف عصر روشنگری است.رنه دکارت، پدر فلسفه مدرن و هندسه تحلیلی، کسی که فلسفه را از خواب سنگین قرون وسطی ای اش بیدار کرد.
دسته بندی های کتاب اعتراضات و پاسخها