کتاب شمال

North
کد کتاب : 1341
مترجم :
شابک : 978-600-176-058-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 334
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از آثار کلاسیک ادبیات فرانسه

معرفی کتاب شمال اثر لویی فردینان سلین

کتاب شمال، رمانی نوشته ی لویی فردینان سلین است که اولین بار در سال 1960 انتشار یافت. راوی این داستان که شباهت های غیرقابل انکاری با خود سلین دارد، به همراه همسر، گربه ی خانگی و دوست بازیگر خود پاریس را به مقصد بادن-بادن (شهری در آلمان و مخفی گاه ثروتمندان این کشور در زمان جنگ جهانی دوم) ترک می کند. او سپس به برلین، که اکنون به مخروبه ای تبدیل شده، می رود و در نهایت برای یافتن طلاهایی که قبل از جنگ در دانمارک مخفی کرده بود، به سمت این کشور به راه می افتد. رمان شمال با خلق داستانی تفکربرانگیز و فوق العاده جذاب و از طریق آمیختن واقع گرایی مستندگونه با تصاویری وهم آلود، تصویری فراموش نشدنی را از آشوب های ناشی از جنگ و خسارت های جانی و مالی وارد شده بر هر دو طرف میدان نبرد ارائه می کند.

کتاب شمال

لویی فردینان سلین
لویی فردینان سلین، با نام واقعی لویی فردینان آگوست دستوشه، زاده ی 27 می 1894 و درگذشته ی 1 جولای 1961، رمان نویس، رساله نویس و پزشک فرانسوی بود.لویی در شهر پاریس و در خانواده ای فقیر بزرگ شد. او پس از گذراندن دوران تحصیل خود که شامل سفرهایی به آلمان و انگلیس نیز بود، شغل های گوناگونی را امتحان کرد و دو سال مانده به شروع جنگ جهانی اول، به نیروهای ارتش فرانسه پیوست. سلین در زمان خدمت در جبهه ای غربی جنگ، آسیب های جدی زیادی دید که تا آخر عمر همراه او بودند اما در همین دوران، موفق به کسب مدال شجا...
نکوداشت های کتاب شمال
Well worth reading.
اثری که کاملا ارزش خواندن را دارد.
New York Review of Books New York Review of Books

Fascinating and fizzy.
شگفت انگیز و پرتلاطم.
Washington Post Book World Washington Post Book World

Celine's autobiographical and hallucinatory novel about the chaos of Europe at the end of WWII.
رمان خودزندگی نامه ای و وهم آلود سلین درباره ی آشوب اروپا در پایان جنگ جهانی دوم.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب شمال (لذت متن)
با گذشت زمان کلاهک های اتمی آماده می شوند، برای نابودی همه و چنین پیداست که این آرزوی همه است و همه نیز شایسته آنند تا بمب ها رویشان ریخته شود.

ما عاقل شده بودیم. ما برای همیشه عاقل شده بودیم! می دانستیم گرفتار عشق زیبارویان شدن دهشتبار است. ولی هر چه شهر ها بیشتر بسوزند، بیشتر کشتار کنند، به دار بزنند و تکه تکه کنند، دلربایان بیشتر گرفتار جنون دلبری می شوند.

همواره نخستین گام است که سرنوشت ساز می شود.