کتاب تصاویر زیبا

Les belles images
(همراه با نقدی از ماریو بارگاس یوسا)
کد کتاب : 3339
مترجم :
شابک : 9789647199018
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1966
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب تصاویر زیبا اثر سیمون دوبووار

تصاویر زیبا یک رمان فرانسوی از فیلسوف، مقاله‌نویس و رمان‌نویس فیلسوف زن فرانسوی است که در سال ۱۹۶۶ به قلم سیمون دوبووار منتشر شد. این رمان موضوع اصلی خود را مسئله‌سازی نقش‌های اجتماعی و تصاویر کلیشه‌ای زنان بورژوا در دهه 1960 از طریق آگاهی شخصیت اصلی، لارنس، می‌داند. او در رمان آگاهی شخصیت راوی، لارنس را به تصویر می کشد. لورنس در حالی که نقش های مادر، همسر فداکار، معشوق، دختر والدین سالخورده و زندگی حرفه ای اش را به تصویر می کشد، سعی می کند خود را در رابطه با این تصاویر از پیش تعیین شده توسط جامعه که گاه واگرا و مشکل ساز هستند، تعریف کند. لارنس در طول رمان از خود می پرسد: «دیگران چه دارند که من ندارم؟ »
لارنس زنی کارآمد است که زندگی طلایی در پاریس دارد. او در سی و چند سالگی با معمار جوانی ازدواج کرد که ایده هایش مدرن بود، دو دختر و شغل جالبی در تبلیغات دارد. با این حال، حرفه و آموزش زندگی‌اش، رمزگشایی پیام‌ها، خواندن ظواهر نادرست و بررسی آداب و رسوم اجتماعی را به او آموخت. او در طول رمان متوجه می‌شود که زندگی‌اش برایش مناسب نیست: او آن را سرد و خالی می‌بیند، درست مثل شعارهایی که در کار ابداع می‌کند. او عاشقی می گیرد، اما وقتی شور آغاز خاموش می شود، این تجربه نمی تواند او را از کسالت بیرون بکشد.

کتاب تصاویر زیبا

سیمون دوبووار
سیمون دو بووآر، زاده ی 9 ژانویه ی ۱۹۰۸و درگذشته ی ۱۴ آوریل ۱۹۸۶، با نام اصلی سیمون لوسی ارنستین ماری برتراند دوبووار، فیلسوف، نویسنده، فمینیست و اگزیستانسیالیست فرانسوی بود که در پاریس در خانواده ای بورژوا به دنیا آمد.بووار در یک خانواده ی بورژوای کاتولیک به دنیا آمد و پس از گذراندن امتحانات دوره ی لیسانس ریاضیات و فلسفه، به تحصیل ریاضیات در Institut Catholique و زبان و ادبیات در موسسه ی سنت مارین و پس از آن فلسفه در دانشگاه سوربن پرداخت. وی در حلقه ی فلسفی دوستانه گروهی از دانشجویان مدرسه ی ...