کتاب ایلان ماسک

Elon Musk
(تسلا، اسپیس اکس و فتح آینده ای رویایی)
کد کتاب : 38752
مترجم :
شابک : 978-6229628553
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 488
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

ایلان ماسک
Elon Musk
(تسلا، اسپیس اکس و فتح آینده ای رویایی)
کد کتاب : 52851
مترجم :
شابک : ‫‬‭978-6007505687
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 361
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ایلان ماسک اثر اشلی ونس

ایلان ماسک با روحیه ای شبیه به استیو جابز موضوع کتابی با همین نام یعنی «ایلان ماسک» قرار گرفته است. این روزها که همه جا اسم او را در سطر اخبار اقتصادی و علمی می بینیم، نحوه موفقیت و زندگی بلند پروازانه‌ی او بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. این کتاب با نگاهی روشن و بیانی صریح به بیان زندگی خارق العاده این ابر ثروت مند قرن بیست و یکم می پردازد.
ایلان ماسک که ابتدا با شرکت تسلا معرف همه شده بود. این روزها در سطر اخبار فناوری های نوین نامش قرار گرفته است. از فناوری فضا پیما های کوچک و سبک گرفته تا تراشه هایی که می توانند درون مغز ما رسوخ کنند. اشلی ونس در این کتاب منظره‌ی کامل زندگی و کار نبوغ آمیز او را به تصویر می کشد ، از تربیت پر آشوب در آفریقای جنوبی و پرواز به ایالات متحده تا ابتکارات فنی چشمگیر و فعالیت های کارآفرینی.

ونس از داستان ماسک برای کاوش در یکی از سوالات مهم عصر ما استفاده می کند: آیا مخترعان و خالقانی که یک قرن دنیای مدرن را هدایت کردند ، هنوز هم می توانند در دوره رقابت شدید جهانی رقابت کنند؟ او ادعا می کند که ماسک - یکی از غیرمعمول ترین و چشمگیرترین چهره ها در تاریخ تجارت آمریکا - ملغمه ای معاصر ، رویایی از مخترعان و صنعتگران افسانه ای از جمله توماس ادیسون ، هنری فورد ، هوارد هیوز و استیو جابز است. امروز بیش از هر کارآفرین دیگر ، ماسک انرژی و ثروت عظیم خود را وقف ابداع آینده ای کرده است که به اندازه چشم اندازهای خیالی دوران طلایی علمی-تخیلی غنی و گسترده است.
ایلان ماسک با بصیرت کامل، یک صنعت فناوری را زنده می کند که با بررسی زندگی او می توانیم شناخت بهتری راجع به او بدست آوریم.

کتاب ایلان ماسک


ویژگی های کتاب ایلان ماسک

نامزد جایزه فایننشال تایمز و کتاب سال تجارت مک کینزی سال 2015

نامزد جایزه بهترین کتاب علمی گودریدز سال 2015

اشلی ونس
اشلی ونس (متولد 1977) ستون نویس و نویسنده آمریکایی است. بیوگرافی او از ایلان ماسک با عنوان Elon Musk: Tesla، SpaceX، and the Quest for a Fantastic Future، در تاریخ 19 مه 2015 منتشر شد.ونس از مارس 2003 تا آگوست 2008 برای The Register می نوشت. او در سپتامبر 2008 به نیویورک تایمز رفت و در ژانویه 2011 به Bloomberg Businessweek رفت. ونس شرکت هایی مانند IBM ، HP ، Intel و Dell را تحت پوشش قرار داد و همچنین در مورد طیف گسترده ای از موضوعات فن آوری، از جمله ربات ها، اسکوترهای Segway و زبان برنامه نوی...
نکوداشت های کتاب ایلان ماسک
[A] spirited and riveting biography.
یک بیوگرافی روح انگیز و پر فراز و نشیب
Wall Street Journal Wall Street Journal

The SpaceX and Tesla founder certainly sees setbacks as an unavoidable part of innovation. But a brilliant new biography paints a picture of him as an obsessive, intolerant perfectionist
بنیانگذار اسپیس ایکس و تسلا قطعا عقب نشینی را بخشی غیرقابل اجتناب از نوآوری می داند. اما یک زندگی نامه جدید درخشان تصویری از او را به عنوان یک کمال گرای وسواسی ارائه می دهد.
Financial Times

Fascinating and superbly researched…
جذاب و فوق العاده تحقیق شده
Guardian UK

قسمت هایی از کتاب ایلان ماسک (لذت متن)
اگر بعضی حرف های ماسک نامعقول به نظر می رسند به این دلیل است که وقتی به آن ها فکر می کنیم متوجه می شویم که واقعا نامعقول است! موردی جالب اینکه یک بار در حین صحبت، یکی از دستیارانش به او بستنی خامه ای با تکه های بیسکوئیت تعارف کرد و ماسک درحالی که با حرارت راجع به نجات بشریت صحبت می کرد، آن قدر هیجان زده بود که متوجه نشد مقداری بستنی از لب پایین او چکه می کند. آمادگی ماسک در مواجهه با غیرممکن ها او را تبدیل به الههٔ سیلیکون ولی کرده است، جایی که مدیرانی پیشرو مانند لری پیج از او با احترام یاد می کنند و مدیران کارآفرین شرکت های نوپا ۱۰ تلاش می کنند مانند ایلان رفتار کنند و تصمیم بگیرند، همان کسانی که در سال های گذشته نیز سعی در تقلید رفتارهای استیو جابز داشتند.

اگرچه به نظر می رسد مدیران حاضر در سیلیکون ولی بسیار پیچیده فکر و عمل می کنند اما ایلان ماسک ایده های در ظاهر تخیلی اش را به سادگی عنوان می کند و برای رسیدن به آن ها روش های غیرمعمولی را برمی گزیند. او کسی است که امروزه ماشین های برقی درست می کند، باتری های خورشیدی می سازد و موشک هایش راه فضا را درپیش گرفته اند و در سودای ایجاد تمدن بر روی مریخ است. استیو جابز را فراموش کنید. ماسک، نسخهٔ علمی تخیلی از فینیاس تیلور بارنوم است که به طرز غیرمعمولی از طریق ترساندن و البته سرگرم کردن انسان ها پول دار شده است. بله این دقیقا همان کار است؛ شما می توانید یک خودروی تسلای برقی بخرید و از اینکه دود بنزین را روانهٔ هوا نمی کنید، به خود ببالید و برای لحظه ای فراموش کنید که به عنوان یک انسان چه بلایی سر این کرهٔ خاکی آورده اید.

مدت هاست که من عضو کمپین خیال پردازان فناوری هستم. ماسک من را به عنوان یکی از رویاپردازان این گروه حاضر در سیلیکون ولی پذیرفت و به من اعتماد کرد. اعضای این گروه ترکیبی است از طرفداران آین رند و مهندس های مطلق گرایی که جهان بینی فرامنطقی خود را پاسخ هر مشکلی در دنیا می دانند. کافی ست از سر راهشان کنار برویم، یقینا آن ها راه حلی برای تمام مشکلات پیدا خواهند کرد. آن ها گمان می کنند روزی نه چندان دور، ما می توانیم اطلاعات مغزمان را به کامپیوتر انتقال دهیم و درحالی که استراحت می کنیم، منتظر بمانیم تا الگوریتم ها کارشان را به درستی انجام دهند. جاه طلبی این گروه، الهام بخش کارهای شان است. اما هم صحبت شدن با آن ها گاهی خسته کننده به نظر می رسد؛ زیرا توانایی آن را دارند که ساعت ها از حواشی حرف بزنند و بعد از آن وارد بحث اصلی شوند.