کتاب نئولیبرالیسم

Neoliberalism
درآمدی خیلی کوتاه
کد کتاب : 38916
مترجم :
شابک : 978-6226288460
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 164
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نئولیبرالیسم اثر مانفرد بی استگر

نئولیبرالیسم یکی از آن ایسم هایی است که در کشور ما بد فهمیده شده است. سرنوشت آن بی شباهت به سرنوشت لیبرالیسم در اوایل انقلاب اسلامی نیست. در آن زمان، بدون فهم درستی از لیبرالیسم، بیشتر از آن به مثابه یک فحش و برچسب برای افراد استفاده می شد. در این زمان هم باز بدون فهمی صحیح، البته این بار از نئولیبرالیسم، بیشتر از آن به مثابه یک ناسزا برای اشخاص استفاده می شود.
شگفتا که در این بین بعضا کسانی را نئولیبرال معرفی می کنند که کوچک ترین نسبتی با آن ندارند. شوربختانه، این بدفهمی ها را بعضا در بین اساتید دانشگاه و دانشجویان شاهدیم و حتی برخی از آن ها تا آنجا پیش رفته اند که نئولیبرالیسم را مقصر تمام مشکلات و بلایای ارضی و سماوی دانسته، شعار مرگ بر نئولیبرالیسم سر می دهند. از این رو، ضرورت کتاب ها و مقالاتی که نئولیبرالیسم را با نگاهی غیرایدئولوژیک تبیین کنند، احساس می شود.
کتاب حاضر در شش فصل و با زبانی ساده و همه فهم نئولیبرالیسم را کرده، تأکید می کند که ما تنها یک نوع نئولیبرالیسم نداریم. البته همۀ آن ها در مجموعه ای از اصول مشترکتد، اما تفاوت هایی نیز دارند. کتاب از موج های اول و دوم نئولیبرالیسم می گوید و به ظهور و بروز نئولیبرالیسم در سرتاسر دنیا می پردازد: از آمریکا و اروپا گرفته تا آسیا و آفریقا. در فصل آخر نیز بحران های نئولیبرالیسم را بررسی می کند.

کتاب نئولیبرالیسم

مانفرد بی استگر
مانفرد ب. استگر (متولد 1961) استاد دانشگاه هاوایی در مانوآ است. وی همچنین استاد مطالعات جهانی و مدیر مرکز تحقیقات جهانی سازی در دانشگاه RMIT استرالیا تا سال 2013 بود.استگر در اتریش متولد شد و در سال 1986 برای تحصیل در ایالات متحده آنجا را ترک کرد. وی در سال 1995 دکترای تئوری سیاسی و سیاست تطبیقی را در دانشگاه راتگرز دریافت کرد.از سال 2013 ، استگر عضو هیئت تحریریه American Science Science Review، مجله تحقیقاتی انجمن علوم سیاسی آمریکا است.تحقیقات و آموزش استگر شامل جهانی سازی، ایدئولوژی و عدم خ...