کتاب نیروهای موثر در گذار به دموکراسی

The Dynamics Of Democratization
کد کتاب : 60998
مترجم : علی اصغر قاسمی
شابک : 978-6222900052
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 338
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نیروهای موثر در گذار به دموکراسی اثر گریم جیل

گسترش انفجاری دموکراسی به طور اساسی چشم انداز سیاسی بین المللی را دگرگون کرده و توجه دانشگاهیان، سیاست گذاران و فعالان را به خود جلب کرده است. با توجه به اینکه علاقه به دموکراسی‌سازی همچنان در حال رشد است، گریم جیم و دیگر دانشمندان برجسته سیاسی وضعیت فعلی این حوزه را ارزیابی می‌کنند و در مورد علل و انتشار دموکراسی در دو دهه گذشته تأمل می‌کنند.
این کتاب بر سه موضوع بسیار متمرکز است که در قلب بحث‌های مربوط به دموکراسی امروزی قرار دارند: دیکتاتوری، توسعه، و انتشار. این مقالات ابتدا رابطه شگفت‌انگیز اما ضروری بین دموکراسی و اقتدارگرایی را بررسی می‌کنند. آنها سپس معرفی دموکراسی در کشورهای در حال توسعه را تحلیل می کنند. در آخر، آنها بررسی می کنند که چگونه عوامل بین المللی بر روند دموکراسی سازی تأثیر می گذارد.
در بررسی این موضوعات کلیدی، مشارکت کنندگان سه سوال از خود می پرسند: چه چیزی باعث ظهور و موفقیت یک دموکراسی می شود؟ آیا دموکراسی اوضاع را بهتر می کند؟ آیا می توان دموکراسی را با موفقیت ارتقا داد؟ پویایی دموکراسی‌سازی در بررسی این پرسش‌ها، ارزیابی صریح و انتقادی این حوزه را برای دانشجویان و دانش پژوهان سیاست تطبیقی و اقتصاد سیاسی توسعه ارائه می‌کند.
کتاب نیروهای موثر در گذار به دموکراسی توسط علی اصغر قاسمی ترجمه شده است. این کتاب را نشر نگاه معاصر به چاپ رسانده است.

کتاب نیروهای موثر در گذار به دموکراسی

گریم جیل
گریم جیل (GRAEME GILL) متولد سال 1947، استاد دولت و مدیریت عمومی، دانشگاه سیدنی است.
دسته بندی های کتاب نیروهای موثر در گذار به دموکراسی
نکوداشت های کتاب نیروهای موثر در گذار به دموکراسی
This volume is an engaging survey of what is known and not known about the causes and consequences of democratization.
این جلد بررسی جذابی از چیزهایی است که درباره علل و پیامدهای دموکراسی سازی شناخته شده و ناشناخته است.
Foreign Affairs

قسمت هایی از کتاب نیروهای موثر در گذار به دموکراسی (لذت متن)
در ربع آخر قرن بیستم، عرصه بین المللی توسط موجی از تغییرات رژیمی یا به گفته یکی از ناظران و تحلیل گران، «موج سوم گذار به دموکراسی» دگرگون شد. این موج که جغرافیای سیاسی جهان را به طور اساسی دستخوش تغییر کرد، از پرتغال و یونان در سال ۱۹۷۴ شروع شد و اسپانیا، آمریکای لاتین و به طور چشمگیرتری جمهوری های کمونیستی شوروی سابق و اروپای شرقی و مغولستان را درنوردید و رویدادهای شرق و جنوب شرق آسیا را نیز تحت تأثیر قرار داد، دیکتاتوری های باسابقه در سراسر جهان فروپاشیدند و رژیم هایی که هم مدعی داشتن اصول دموکراتیک بودند و هم موفقیت چشمگیری در زمینه پیاده کردن آن اصول داشتند، جایگزین آنها شدند. به خاطر وجود مهم ترین نماد این دگرگونی ها یعنی فروپاشی جهان کمونیسم، که به مدت بسیار طولانی چالش عمده ژئوپلیتیک و ایدئولوژیک برای دموکراسی سرمایه داری غرب بود، دیگر می توان گفت در کارکردهای سیاسی این تغییرات مبالغهای صورت نگرفته است.