کتاب اشک های اویدیپوس

Les larmes d'Œdipe
(نمایش نامه)
  • 15 % تخفیف
    50,000 | 42,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 39399
مترجم :
شابک : 978-6222018757
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب اشک های اویدیپوس اثر وجدی معود

اودیپوس، رانده و مانده و از عرش به فرش آمده، رهسپار سفری بی پایان می شود؛ سفری در مکان و زمان که اودیپوس و دختر وفادارش آنتیگونه را به آستانه شهر آتن در قرن بیست و یکم می رساند. آتن درگیر رکودی فاجعه بار است و غرق در خون و اشک و آتش. اودیپوس که پیشتر با حل معمای حل ناپذیری مردم شهرش را نجات داده، این بار نیز تلاش می کند تا گره از کار هموطنان گرفتارش بگشاید.
وجدی معوض که خود در کودکی در اثر جنگی خانمان سوز آواره شد، در این نمایشنامه تراژدی سوفوکلس را دستمایه قرار داده تا داستان جنگ و تبعید و آوارگی را به روی صحنه بیاورد. این داستان از عهد باستان تابه حال همین بوده، اما آدمی به امید زنده است و نوع دوستی و همبستگی: «قدرت خردکننده هر توانایی است / تنها راه پایداری دوستی است/ دوستی! دوستی!»

کتاب اشک های اویدیپوس

وجدی معود
وجدی معود متولد سال ۱۹۶۸در شهر دیرالقمر لبنان، نویسنده، هنرپیشه و کارگردان لبنانی/کانادایی است.وجدی معود کشور زادگاهش را در سال ۱۹۷۸، وقتی ده سال داشت، به مقصد پاریس ترک کرد. او و خانواده‌اش بعدتر در سال ۱۹۸۳ به شهر مونترال از ایالت فرانسوی زبان کانادا کوچ کردند. او در طول تحصیلش در دبیرستان عضو گروه تئاتر مدرسه شد و بعدها به تشویق دبیر ادبیات فرانسه، وارد مدرسه ملی تئاتر کانادا شد و در سال ۱۹۹۱ فارغ‌التحصیل شد.