کتاب بانوی زیبای من

My Fair Lady
کد کتاب : 39982
مترجم : هوشنگ نظامی
شابک : 978-6007436011
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1913
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بانوی زیبای من اثر جورج برنارد شاو

بانوی زیبای من یک موزیکال بر اساس نمایشنامه پیگمالیون جورج برنارد شاو در سال 1913، با کتاب و اشعار آلن جی لرنر و موسیقی فردریک لوو است. داستان به الیزا دولیتل، دختر گل کاکنی مربوط می شود که از استاد هنری هیگینز، یک آواشناس، درس های گفتار می گیرد تا بتواند به عنوان یک خانم عمل کند. هیگینز با وجود طبیعت بدبین و دشواری در درک زنان، به او وابسته می شود.
محصول 1956 موزیکال برادوی موفقیت قابل توجهی از نظر منتقدان و مردمی بود و برنده شش جایزه تونی از جمله بهترین موزیکال شد. رکورد طولانی‌ترین نمایش موزیکال در برادوی تا آن زمان را به نام خود ثبت کرد و پس از آن یک تولید موفق لندنی به ثبت رساند. رکس هریسون و جولی اندروز در هر دو اثر بازی کردند. این داستان اقتباس های بسیاری به دنبال داشت و نسخه سینمایی 1964 برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد.
در ادواردین لندن، الیزا دولیتل یک دختر با لهجه غلیظ کاکنی است. پروفسور هنری هیگینز، آواز شناس مشهور، در کاونت گاردن با الیزا روبرو می شود و از ابتذال گویش او ابراز تاسف می کند. هیگینز همچنین با سرهنگ پیکرینگ، یک زبان شناس دیگر ملاقات می کند و از او دعوت می کند که به عنوان مهمان خانه اش بماند. الیزا و دوستانش به این فکر می کنند که زندگی راحت چگونه خواهد بود.

کتاب بانوی زیبای من

جورج برنارد شاو
جورج برنارد شاو، زاده ی 26 جولای 1856 و درگذشته ی 2 نوامبر 1950، نمایشنامه نویس، منتقد و فعال سیاسی ایرلندی بود که در سال 1925، موفق به کسب جایزه ی نوبل ادبیات شد. شاو در دوبلین به دنیا آمد و در سال 1876 به لندن مهاجرت کرد. او در این شهر برای تبدیل شدن به نویسنده ای شناخته شده با مشکلات زیادی رو به رو بود و به شکل خودآموز به تحصیل علم می پرداخت. شاو در اواسط دهه ی 1880 میلادی به منتقدی صاحب نظر در حوزه ی تئاتر و موسیقی تبدیل شد. او تحت تأثیر هنریک ایبسن، تلاش می کرد تا رئالیسم جدیدی را وارد ن...