کتاب اسطوره ی جام مقدس

He: Understanding Masculine Psychology
(سفر قهرمانی مرد امروز)
کد کتاب : 40372
مترجم :
شابک : 978-6003400023
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

مرد
He: Understanding Masculine Psychology
(درک روان شناسی مرد)
کد کتاب : 50574
مترجم :
شابک : 978-6008127147
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب اسطوره ی جام مقدس اثر رابرت الکس جانسون

کار کلاسیک رابرت جانسون به نام کتاب "اسطوره ی جام مقدس (سفر قهرمانی مرد امروز)" که به بررسی تفاوت‌های بین زن و مرد می‌پردازد یک اثر بسیار با ارزش است که توسط تورج رضا بنی صدر به فارسی برگردانده شده و نشر "لیوسا" نیز آنرا چاپ کرده است.
واقعا مرد بودن به چه معناست؟ برخی از نقاط عطف در مسیر راه رسیدن به مردانگی بالغ کدامند؟ و مولفه های زنانه شخصیت یک مرد چطور؟
زنان در طول قرن‌ها تخصص قابل توجهی در تکنیک سازگاری با مردان به دست آورده‌اند، و دلیل خوبی هم دارد، اما این به معنای درک واقعی آنها نیست. گذار از دوران کودکی به مردانگی واقعی یک مبارزه پیچیده است که در این کتاب بررسی شده است.

کتاب "اسطوره ی جام مقدس" امروز مانند زمانی که برای اولین بار منتشر شد، نگاهی جذاب به هویت مردانه و چگونگی تأثیر پویایی زنانه بر مردان ارائه می دهد.

برای کسانی که می‌خواهند درک عمیق‌تری از رابطه‌شان با خدا (قدرت برتر، حقیقت جهانی)، نقش یا کهن الگوی مرد، و رابطه‌شان با زن، رابطه‌شان با کسی که هستند، داشته باشند، این کتاب مهمی است. جانسون، تحلیلگر یونگی، در نوشته های خود درک عمیقی از رابطه معنوی انسان را برای خوانندگان خود به ارمغان می آورد.

کتاب اسطوره ی جام مقدس

رابرت الکس جانسون
رابرت الکس جانسون (زاده 26 مه 1921 - درگذشته 12 سپتامبر 2018) تحلیلگر ، روان درمانگر و نویسنده آمریکایی بود.کتاب های او بیش از 2.5 میلیون نسخه فروخته استجانسون در پورتلند، اورگان متولد شد. او در دانشگاه اورگان و دانشگاه استنفورد تحصیل کرد. پس از چهار سال اقامت در صومعه، جانسون در سال 1967 به کالیفرنیا بازگشت. او کار خود را به عنوان روان درمانگر از سر گرفت و در کلیسای جامع سنت پل در سن دیگو سخنرانی کرد .جانسون همچنین در Sri Aurobindo Ashram در پوندیچری هند تحصیل کرد. در سال 2002 دکترای افتخاری...
نکوداشت های کتاب اسطوره ی جام مقدس
Entertaining, informative, thought-provoking, mysterious, poetic.
سرگرم کننده، آموزنده، تامل برانگیز، مرموز، شاعرانه
Ruth Tiffany Barnhouse

قسمت هایی از کتاب اسطوره ی جام مقدس (لذت متن)
هنگامی که دوره ی جدیدی در تاریخ آغاز می شود ، معمولا اسطوره آن دوران نیز همزمان به وجود می آید. اسطوره نگاهی گذراست به آنچه قرار است روی دهد ، و حاوی پندهای خردمندانه ای در جهت مواجهه با عناصر روان شناختی زمانه است. در اسطوره ی پارسیفال ، که بیان چگونگی جستجوی جام مقدس است. با چنین دستورالعملی روبرو می شویم که متناسب با عصر مدرن ماست.اسطوره ی جام مقدس بر آمده از سده ی دوازدهم میلادی است. بسیاری بر این باورند که دوران مدرن ما از سده ی دوازدهم شروع می شود ; و عقاید ، رفتار و نظرهایی که ما امروز با آنها زندگی می کنیم، سرآغازشان به همان روزهایی برمی گردد که اسطوره ی جام مقدس در حال شکل گیری بود. می توان گفت که بادهای قرن دوازدهم به گردبادهای قرن بیستم تبدیل شده است. این کدام پادشاه است که زخم برداشته؟ حاکمیت جامعه، یا اصل حاکم بر فرهنگ و خانواده ی پدرسالار، یا پادشاه درون؟ هرگاه پادشاه درون زخمی باشد ( و این نکته درباره ی پادشاه بیرون هم صادق است) ، کودک های درون نیز می گریند. کجای پادشاه زخم برداشته؟ بخش عشق و عواطف ! بخش غرایز و اشتیاق ها ! آن زنانگی عمیق ! هرگاه چون کودکی باشیم که معصومانه در بهشت زندگی می کند، به ناچار از بهشت سقوط خواهیم کرد تا در مسیر رشد گام بگذاریم. هرگاه چونان کودکی معصوم با دنیا روبرو شویم - بدین معنی که قادر به دیدن سایه ی امور و اشیا نباشیم - از همان جا زخم بر می داریم. به دیگر سخن، معصومیت ما از همان نقطه مورد تجاوز قرار می گیرد و رنج نشئت گرفته از آن زخم، دروازه های فرآیند رشد فردیت را به روی ما می گشاید. هر زخم، همچون رحمی، آبستن یک تولد تازه است ; تولد انسانی تازه، انسانی که یک گام از معصومیت کودکانه دورتر شده و همزمان یک گام دیگر به کمال آگاهی نزدیک شده است. اگر این مسیر به درستی طی نشود، دیگر به کمال آگاهی نزدیک شده است. اگر این مسیر به درستی طی نشود.اگر زایمان به سلامت صورت نگیرد، آن گاه این زخم چرکین همواره با ما خواهد بود و مهر و نشان خود را در همه ی عرصه های زندگی ما خواهد نشاند.