کتاب تو آنچه می پنداری نیستی

You Are Not What You Think
(رهایی از ایگو و حرکت به سوی عزت نفس و عشق سخاوتمندانه)
کد کتاب : 41214
مترجم :
شابک : 978-6007152638
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تو آنچه می پنداری نیستی اثر دیوید ریکو

شما و اگویتان: چگونه یک احساس خوب و سالمی نسبت به خود را پرورش دهید بدون اینکه خودخواه شوید - و چگونه می توانید از طریق آن حس خود برای خوشبختی را برای خود و دیگران احساس کنید.
چگونه می توانید منیت (اگوی) سالم لازم را برای تأثیرگذاری در زندگی بسازید - با این وجود از نوعی خودخواهی که باعث می شود مردم از شما بیزار شوند اجتناب کنید؟ نگران نباشید دیو ریکو پاسخ های لازم برای این سوالات را دارد. کتاب جدید او به شما نشان می دهد که چگونه می توانید در مرز بین خودخواهی و از خودگذشتگی حرکت کنید به گونه ای که از هر دو حالت افراطی جلوگیری کنید. روشی که شما را بسیار موثرتر و دوست داشتنی تر می کند. نکته اصلی این است که قبل از اینکه یاد بگیرید خود را رها کنید ، به اگوی خود اعتراف کنید و با او مهربان باشید. مانند همه کتابهای دیو ، این کتاب پر از نمونه هایی از افسانه و دین است ، با تمرینات و توصیه های عملی فراوان.
راس هریس نویسنده ی کتاب های روان شناسی در مورد این کتاب گفته است:
"این کتاب خوش خوان ، به شما توصیه های عملی زیادی را در مورد چگونگی جدا کردن خوداز عقاید ، قضاوت های خود و خودپنداره های بی شماری که اغلب از آنها به عنوان "خود" یاد می کنیم ، ارائه خواهد داد."
نورمن فیشر نیز نویسنده ی کتاب های روان شناسی است که در مورد کتاب تو آنچه می پنداری نیستی نوشته است:
"دیوید ریکو با استفاده از مفاهیمی از علوم اعصاب ، روانشناسی و بودیسم به ما نشان می دهد که چگونه می توانیم با ایگوی خود که اغلب مستبد - اما در نهایت مفید است - دوست باشیم."

کتاب تو آنچه می پنداری نیستی

دیوید ریکو
دیوید ریکو، دکترای پزشکی ، (متولد: 14 ژانویه 1940) روان درمانگر، معلم، نویسنده و مسئول کارگاه است که در کارهایش بر مزایای ذهن آگاهی و مهربانی در رشد شخصی و بهزیستی عاطفی تأکید دارد. او نویسنده کتابهای متعددی از جمله چگونگی بزرگسال بودن در روابط و پنج چیز قابل تغییر نیستیم.
دسته بندی های کتاب تو آنچه می پنداری نیستی
قسمت هایی از کتاب تو آنچه می پنداری نیستی (لذت متن)
ایگو واژه ای لاتین به معنای «من» است. در روان شناسی سنتی ایگو همان اصل حاکم بر شخصیت ماست، یعنی عامل اجرایی روان ما و آن بخش از وجودمان که کمک می کند به اهدافمان در زندگی دست یابیم. ایگوی سالم از قابلیت مشاهده، قضاوت و انتخاب برخوردار است. همچنین به ما در زندگی، احساس پیوستگی شخصی و یکپارچگی و ثبات می دهد. ایگوی قوی و توانمند ماست که باعث برقراری روابط موثر می شود. چنین ایگویی همان «خود» است، همان احساس مستمر هویتی منحصربه فرد ما. این همان خود-شخصیت خودآگاه ماست که تجربیات را پردازش می کند. ایگو فرایندی همواره متغیر است؛ تغییری تجربی و عملی متافیزیکی.

احساس ما از خودمان مبتنی بر اعمال، نگرش ها و تاریخچه فردی مان است. اگر خود را برتر و بهتر از دیگران بدانیم، نه برابر و مساوی با آنان، احساسمان از خود دیگر بازتاب عضوی از خانواده ی بشری ما نیست. این روند، ارتباطی تنگاتنگ با فردگرایی افراطی دارد که نتیجه مسلم آن تکبر و فخرفروشی است. شدت عمل خودپرستی یا خودخواهی مبتنی بر این توهم است که جهان حول محور ما می گردد. در این صورت، فرد در مورد ارزش بشر با مهارت ها و استعدادهای خود دیدگاهی اغراق آمیز می یابد. جهان پیرامون ما زمانی ایمن می شود که دریابیم همه ما منحصربه فرد، یگانه و در عین حال، متصل به هم هستیم. کار گروهی پادزهری در برابر خودپرستی است و صد البته ایگو سرپرست گروه نیست، بلکه فقط یک بازیکن است.