کتاب فضیلت های اجتماعی

Social virtues
کد کتاب : 41284
مترجم :
شابک : 978-6226420761
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فضیلت های اجتماعی اثر آلن دوباتن

فضیلت های اجتماعی ، نگرش ها، مهارت ها و رفتارهایی است که ادر نظر ما ساده می رسند و بخاطر همین ساده بودنشان ممکن است جاییتدریس نشوند، اما در مجموع تصور ما را شکل می داده و هویت و تشخص ما را مشخص می سازد؛ همدلی کردن، خودخواه بودن به اندازه ی لازم، از خجالت سرخ شدن، قدرشناس و سپاس گزار بودن، مهمانی خوب بودن، انتخاب هدایای مناسب، مقدار اندکی دروغ گفتن، کنار آمدن با غریبه ای که اعصابمان را بهم می ریزد، کسل کننده نبودن، آموزگاری خوب بودن و حس مثبت دادن به اطرفیانمان. و البته که انجام همه ی این ها می توتند بسیار سخت و چالش برانگیز باشد. چیزی شبیه چالش وقت با بچه ای که او را نمی شناسیم؛ بچه ها بزرگ ترین آزمونی هستند که میزان تسلط ما بر هر یک از این مهارت ها را نشان می دهند. کتاب فضیلت های اجتماعی به ما می آموزد که چطور. فضیلت های اجتماعی به روایت مدرسه ی دوباتن برگرفته از سایت "مدرسه ی زندگی " می باشد که زیر نظر آلن دو باتن است.
الن دو باتن نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیون ساکن بریتانیا است. کتاب های او موضوعات مختلفی را به شیوه ای فلسفی با تأکید بر ارتباط آن با زندگی روزمره بررسی می کند. دوباتن جستارهایی در باب عشق را سال ۱۹۹۳ منتشر کرد که بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت. از دیگر کتاب های پرفروش او می توان به چگونه پروست می تواند زندگی شما را تغییر دهد، اضطراب منزلت و معماری شادمانی اشاره کرد.
در سال ۲۰۰۸ او یکی از اعضای هیئت موسس یک سازمان جدید آموزشی با نام مدرسه زندگی بود. در سال ۲۰۱۵ توانست جایزه "یاران شوپنهاور" را از جشنواره نویسندگان ملبورن دریافت نماید.

کتاب فضیلت های اجتماعی

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...
دسته بندی های کتاب فضیلت های اجتماعی
قسمت هایی از کتاب فضیلت های اجتماعی (لذت متن)
شاید روزی را به یاد بیاوریم که در قطاری پرازدحام، دسته هایی از همسفران پرسروصدا و احتمالا مست هلمان میدادهاند. شاید آن حال وهوا خیلی هم طول نکشیده باشد، اما شاید یک لحظه متوجه شده باشیم در ما قابلیتی هست که با اندکی تحکم به دیگران نگاه کنیم و بپنداریم که شاید، از جهاتی، بگویینگویی از دیگران بهتریم. یا شاید به یاد آن موقع بیفتیم که هشت سالمان بود و والدینمان در راهرو خانه راهی مهمانیای رسمی بودند، و ماگ شیک با ژاکت آنها را امتحان کردیم و از احساس اقتداری که بعضی از لباس های رسمی به آدم میدهند خوشمان آمد. شاید خودمان کا سبکی خودمانی در لباس پوشیدن و روحیهای دموکراتیک داشته باشیم، اما در اعماق ذهنمان قابلیت درک این موضوع را داریم که پرابهت به نظر رسیدن و با رفتاری تحکم آمیز به عالم و آدم نهیب زدن چه جذابیتی میتواند داشته باشد.