کتاب جاسوسان خط آتش

Soldier Spies
عملیات سری واحد  اطلاعات نظامی اسرائیل
کد کتاب : 42138
مترجم :
شابک : 978-9644233432
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 624
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جاسوسان خط آتش اثر ساموئل کاتز

کتاب «جاسوسان خط آتش» "عملیات سری واحد  اطلاعات نظامی اسرائیل" به تاریخچه موفقیت های چشمگیر سرویس اطلاعاتی نظامی اسرائیل که اغلب نادیده گرفته می شود، می پردازد.
کاتز در اینجا نشان می دهد که اعتماد بیش از حد خطرناک A'MAN پس از کودتاهای دیدنی مانند ضبط یک کنفرانس تلفنی استراتژیک بین رئیس جمهور مصر ناصر و پادشاه اردن، و سوء استفاده های فردی از A'MAN مانند بالماسکه الی کوهن در سوریه به عنوان یک عرب، آشکار می شود که در طی آن دوره او اطلاعاتی را جمع آوری کرده است که در طول جنگ شش روزه به نفع خود آن بوده است. بحران بزرگ عمان حمله غافلگیرکننده اعراب بود که آغازگر جنگ یوم کیپور در سال 1973 بود. کاتز نقش حیاتی آژانس را در پیروزی نزدیک بر مصر و سوریه، سازماندهی مجدد آن، و مشارکت آن در عملیات های بعدی، از جمله تهاجم سال 1982 به لبنان، توصیف می کند. اهمیت A'MAN برای امنیت اسرائیل در تابستان 1990 برجسته شد، زمانی که سپاه اطلاعات رسما به چهارمین شاخه خدمات نیروی دفاعی اسرائیل تبدیل شد و به ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی پیوست. این کتاب یک بررسی کاملا تحقیق شده توسط یکی از اعضای سابق ارتش اسرائیل است.

کتاب جاسوسان خط آتش

ساموئل کاتز
ساموئل م. کاتز متولد سال 1963 ، متخصص مسائل امنیتی خاورمیانه ، تروریسم بین المللی و عملیات ویژه نظامی و ضد تروریسم است. وی سردبیر سابق گزارش عملیات ویژه بود. وی چندین کتاب از جاسوسان خط آتش منتشر کرده است.
دسته بندی های کتاب جاسوسان خط آتش