کتاب خاطرات مارگارت تاچر

Memoirs of Margaret Thatcher
کد کتاب : 42184
مترجم :
شابک : 978-9644233944
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1182
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خاطرات مارگارت تاچر اثر مارگارت تاچر

کتاب "خاطرات مارگارت تاچر" که برای اولین بار در یک مجلد منتشر شد، داستان زندگی شگفت‌انگیز خود تاچر است که به زبان خودش گفته می‌شود - روایتی قطعی از یک زن خارق‌العاده و سیاستمدار کم‌نظیر، که خاطرات پرفروش‌اش «سال‌های داونینگ استریت» را گرد هم می‌آورد.
مارگارت تاچر شخصیت سیاسی برجسته بریتانیای کبیر در اواخر قرن بیستم است. هیچ نخست‌وزیر دیگری در دوران مدرن به‌اندازه او به دنبال تغییر ریشه‌ای ملت بریتانیا و جایگاه آن در جهان نبود. او با صراحت در مورد تربیت و سال‌های اولیه و شکل‌گیری شخصیت و ارزش‌های خود می‌نویسد، تجربیاتی را که او را به سمت سوق داد. برترین در دنیای مردانه او در طول یازده سال نخست‌وزیری‌اش، از جمله جنگ فالکلند، بمب‌گذاری هتل برایتون، ماجرای وست‌لند، سال‌های پایانی جنگ سرد، و سه سال بی‌سابقه‌اش، تاریخچه‌ای از رویدادهای مهم، بحران‌ها و پیروزی‌ها ارائه می‌دهد.

قضاوت‌های تاچر در مورد مردان و زنانی که در دوران قدرتش با آنها روبرو شد - از دولتمردان، نخست‌وزیرها و روسای جمهور گرفته تا همکاران کابینه - به طرز شگفت‌انگیزی صریح است و او آخرین روزهای دراماتیک خود را در مقام ریاست جمهوری با توصیفی گیرا و ساعت به ساعت به یاد می‌آورد. مارگارت تاچر قدرتمند، صریح و متقاعد کننده، گواهی بر میراث مهم یک رهبر بزرگ است.

کتاب خاطرات مارگارت تاچر

مارگارت تاچر
مارگارت هیلدا تاچر، بارونس تاچر سابقاً رابِرتز، (۱۳ اکتبر ۱۹۲۵ – ۸ آوریل ۲۰۱۳) معروف به بانوی آهنین (Iron Lady)، نخستین نخست‌وزیر زن تاریخ بریتانیا و همچنین رهبر سابق حزب محافظه‌کار بریتانیا بود. وی در سال ۱۹۷۵ به رهبری این حزب برگزیده و چند سال بعد در ۱۹۷۹ با شعار بهبود اوضاع اقتصادی از سوی محافظه‌کاران نامزد شد و به نخست‌وزیری بریتانیای کبیر رسید و تا سال ۱۹۹۰ در هر دو سمت باقی‌ماند. از نظر صلابت سیاسی وی را هم تراز وینستون چرچیل نخست‌وزیر مشهور و با نفوذ...
دسته بندی های کتاب خاطرات مارگارت تاچر
قسمت هایی از کتاب خاطرات مارگارت تاچر (لذت متن)
«من پیش از اینکه نخست ‏وزیر شوم چند  سفر سیاسی به خارج نموده بود م که از آن جمله سفر به شوروی، آمریکا، آلمان، ‏اسرائیل،... بود  که در این سفرها سعی د اشتم از نزد یک با مردم عادی برخورد  کنم که این کار تقریبا د ر این سفرها میسر ‏می ‏شد ». مارگارت تاچر با یادآوری این نکات سعی نموده د ر ‏ضمن ‏بازگو کردن خاطرات خود  به کلیه زوایای سیاست ‏انگلیس ‏بپرد ازد .