کتاب نانکینگ

The Rape of Nanking
شرح جنایات ژاپن در چین
کد کتاب : 42501
مترجم :
شابک : 978-9647763745
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1387
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نانکینگ اثر آیریس چانگ


گزارش پرفروش نیویورک تایمز از یکی از وحشیانه ترین و فراموش شده ترین قتل عام های تاریخ، زمانی که ارتش ژاپن پایتخت چین را در آستانه جنگ جهانی دوم ویران کرد.
در دسامبر 1937، یکی از وحشتناک ترین جنایات در سالهای طولانی وحشیگری زمان جنگ رخ داد. ارتش ژاپن به شهر باستانی نانکینگ (که در آن زمان پایتخت چین بود) حمله کرد و در عرض چند هفته، بیش از 300000 غیرنظامی و سرباز چینی به طور سیستماتیک مورد تجاوز، شکنجه و قتل قرار گرفتند. در این اثر مهم، آیریس چانگ، که پدربزرگ و مادربزرگ خود به سختی از قتل عام جان سالم به در بردند، این تاریخ را از سه منظر بیان می کند: سربازان ژاپنی، چینی ها و گروهی از غربی ها که حاضر به ترک شهر نشدند و خلق کردند. منطقه ایمنی، که تقریبا 300000 چینی را نجات داد.
کتاب کلاسیک آیریس چانگ با تکیه بر مصاحبه‌های گسترده با بازماندگان و اسنادی که برای اولین بار آشکار شد، تاریخ قطعی این قسمت هولناک است.
چانگ به طور واضح و روشمند، آنچه را که اتفاق افتاده ثبت می‌کند و گزارش‌های شاهدان عینی فراوان را در یک تابلوی ترسناک غیرقابل انکار گرد هم می‌آورد. - آدام هوچیلد

کتاب نانکینگ

آیریس چانگ
آیریس چانگ (Iris Chang‎؛ ۲۸ مارس ۱۹۶۸ – ۹ نوامبر ۲۰۰۴) یک تاریخ‌نگار، و روزنامه‌نگار اهل ایالات متحده آمریکا بود.وی اوت ۲۰۰۴ به فروپاشی روانی مبتلا شد. وی سرانجام با اسلحه گرم دست به خودکشی زد.وی بیشتر به دلیل پرفروش ترین گزارش خود در سال 1997 در مورد قتل عام نانکینگ، تجاوز به عنف و در سال 2003 ، چینی ها در آمریکا: تاریخچه روایت شناخته شده است. چانگ موضوع بیوگرافی 2007، یافتن آیریس چانگ و فیلم مستند Iris Chang: The Rape of Nanking در سال 2007 با بازی اولیویا چنگ در نقش آیر...
نکوداشت های کتاب نانکینگ
The first comprehensive examination of the destruction of this Chinese imperial city
اولین بررسی جامع از تخریب این شهر امپراتوری چین
Wall Street Journal Wall Street Journal

A powerful, landmark book, riveting in its horror.
کتابی قدرتمند و برجسته که وحشت می آفریند.
Richard Rhodes

قسمت هایی از کتاب نانکینگ (لذت متن)