کتاب خاطرات نورنبرگ

Nuremberg diary
یادداشت های روزانه روانشناس زندان از ملاقات با محکومان
کد کتاب : 103466
مترجم :
شابک : 978-6008280385
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 536
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1947‮
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب خاطرات نورنبرگ اثر جی ام گیلبرت

این کتاب درونی ترین افکار متهمان نازی را در محاکمات نورنبرگ آشکار می کند، و از انگیزه های روان شناختی مردانی پرده برمی دارد که مسئول اردوگاه های مرگ داخائو و بو خنوالد بودند.
دکتر گیلبرت، روانشناس زندان، در مدت برگزاری دادگاه نورنبرگ، واکنش های هر روزه متهمان را به روند دادرسی به صورت روزنوشت آورده است که شامل شرح عقاید خصوصی آن ها درباره هیتلر و درباره یکدیگر نیز می شود. تسلط کامل دکتر گیلبرت به زبان آلمانی، رویکرد عمدا غیررسمی او، آزادی کامل اش در دسترسی تمام مدت به گورینگ، هس، فون پاپن، اشترایخر و دیگران، به تاریخ نگاری او حالتی شخصی و بینشی می بخشد که همتایی در میان کتاب های دیگر مربوط به محاکمات نورنبرگ ندارد.

کتاب خاطرات نورنبرگ

جی ام گیلبرت
گوستاو مارک گیلبرت (1977 - 1911) روانشناس و نویسنده آمریکایی بیشتر برای فعالیت‌های در طی دادگاه‌های نورنبرگ (مربوط به حزب نازی) شناخته می‌شود.کتاب روانشناسی دیکتاتوری او در سال 1950 برای معرفی دیکتاتور آلمان نازی آدولف هیتلر با استفاده از شهادت های نزدیکترین ژنرال ها و فرماندهان هیتلر نوشته و چاپ شد. وی در طی تحقیقات خود با افراد مختلفی گفت و گو کرد. در حال حاضر آثار منتشر شده گیلبرت هنوز موضوع مطالعه در بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها، به ویژه در زمینه روانشناسی، است.
نکوداشت های کتاب خاطرات نورنبرگ
گرچه درباره محاکمات نورنبرگ بسیار نوشته شده، این کتاب از نظر قالب و محتوا تازگی دارد... آنچه در این کتاب آمده، بدون احساسات زدگی و تعمیم های چرب زبانانه، شکافی جدی را پر می کند.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب خاطرات نورنبرگ (لذت متن)