کتاب پاریس زیرزمینی

Paris-Underground
(خاطرات یک زن آمریکایی از پاریس در دوره ی اشغال در جنگ جهانی دوم 1943)
کد کتاب : 14561
مترجم :
شابک : 978-6220100089
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 409
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1943
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب پاریس زیرزمینی اثر اتا شایبر

" پاریس زیرزمینی" کتابی بر اساس خاطرات زمان جنگ جهانی دوم است ، که توسط "اتا شایبر" در سال 1943 نوشته شده است. بعدها در سال 1945، فیلمی به همین نام ،بر اساس این کتاب ساخته شد. کتاب " پاریس زیرزمینی" داستان واقعی دو زن میانسال است ، یکی از آن ها "اتا شایبر" آمریکایی و دیگری دوستش کیتی ، یک زن انگلیسی است .این کتاب در مورد تجربیات خانم "اتا شایبر" در کمک به خلبانان انگلیسی گرفتار در پشت خط دشمن ،هنگام فرار از نیرو های آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم بحث می کند.
در کتاب " پاریس زیرزمینی" ، "اتا شایبر" از همکار فرانسوی خود که به پناه دادن به خلبانان انگلیسی کمک کرد به عنوان "کیتی بوورپوس" برای پنهان کردن هویت خود ، از زمان انتشار کتاب در زمان جنگ ، نام برد.نام واقعی "کیتی بوورپوس"، کاترین (کیت) بونفوس (رابینز نی) بود. این دو با هم در پاریس زندگی می کنند. در تابستان سال 1940هنگامی که نازی ها به شهر حمله کردند ، کیتی و ایتا پس از تسلیم شهر برای کمک به سربازان انگلیسی که همراه فرانسوی ها در فرانسه مانده اند ، در جبهه ی مقاومت فرانسه همکاری می کنند. کتاب "پاریس زیر زمینی" نوشته ی "اتا شایبر"، یکی از شخصیت های کتاب است که آلمان ها وی را به عنوان جاسوس آمریکا دستگیر می کنند .در ادامه داستان "اتا شایبر" به کمک نیروهای آمریکایی از زندان نازی ها فرار می کند و تصمیم می گیرد داستان زندگی پر فراز و نشیب خود را بنویسد. "اتا شایبر" در سال 1948 درگذشت.

کتاب پاریس زیرزمینی

اتا شایبر
اتا شایبر در آمریکا بدنیا آمد. وی نویسنده کتاب پاریس زیر زمینی، خاطرات او از پاریس در دوره ی اشغال در جنگ جهانی دوم، می باشد. او در طی جنگ توسط آلمان ها به گروگان گرفته شده بود کهدر ازای جوهانا هافمن، آلمانی كه به جاسوسی در آمریكا محكوم شده بود، در یك مبادله زندانی با ایالات متحده آزاد شد.
قسمت هایی از کتاب پاریس زیرزمینی (لذت متن)
روی عرشه رفتم به نرده ها تکیه دادم و به آب های تیره خیره شدم. اما چیزی نمی دیدم. چهره ی کیتی ذهنم را کاملا اشغال کرده بود. چشم های زیبا و اندوهگین او گویی می خواست از پشت حجاب تیره ی آسمان و آب بیرون بزند. کارمند کنسولگری گفته بود که همه می خواهند داستان مرا بشنوند. بله, این داستان من و کیتی است. و تا در خاطرم تازه است باید بازگویش کنم. دوباره به سالن بازگشتم. پشت یک میزتحریر نشستم و شروع به نوشتن کردم. گزارشی که از این پس می خوانید تنها داستان من نیست. بسیار بیش تر از این ها، داستان کیتی بورپو است. این کتاب به او تقدیم می شود. کیتی بورپو دختر یک بانکدار لندنی بود و تحصیلاتش در حد تحصیلات معمول یک دختر انگلیسی امروزی؛ اندکی موسیقی و هنر و تا حد زیادی آداب معاشرت اجتماعی. در جوانی ازدواج کرد و به ایتالیا رفت و پسری به دنیا آورد. بعد شوهرش مرد. کیتی به پاریس رفت و آنجا با یک تاجر فرانسوی ازدواج کرد. اما پس از مدتی دوستانه تصمیم گرفتند از هم جدا شوند. کیتی به پاریس عشق می ورزید. به خاطر درآمدش از ملک پدری استقلال مالی داشت و می توانست محل زندگی اش را خودش انتخاب کند؛ بنابراین دیگر به انگلستان برنگشت. اما چون نمی توانست بی کار بماند. لباس فروشی کوچکی در خیابان ردیه باز کرد. من در آنجا او را ملاقات کردم. سال ۱۹۲۵ که با شوهرم، ویلیام نویز شایبر به پاریس رفته بودم. ما سالی سه ماه به فرانسه می رفتیم. دوستانم گفته بودند که این مغازه ساخته شده برای مشتری های آمریکایی مثل من که سلیقه ی محافظه کارانه و جیب پرپولی داریم. به سرعت بین من و کیتی دوستی و الفتی عمیق به وجود آمد. کششی طبیعی از جانب کیتی به خودم احساس می کردم: ورای نیاز یک مغازه دار به جلب توجه مشتری، و آن را پذیرفتم. از آن پس امان نداشت در سفرهای سالانه ام به پاریس به دیدنش نروم.