کتاب سقوط برلن

The Fall of Berlin 1945
کد کتاب : 14569
مترجم :
شابک : 978-6005748246
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 622
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سقوط برلن اثر آنتونی بیوور

"آنتونی بیوور"به خاطر بازآفرینی های زنده خود از برخی از مهم ترین نبردهای قرن بیستم مورد تحسین قرار گرفته است. وی یکی از مشهورترین و معتبرترین مورخان نظامی است که امروز می نویسد. او اکنون تصویری گیرا و قابل لمس از روزهای دلهره آور ژانویه 1945 در برلین هنگامی که برای آخرین بار ارتش انتقام جوی سرخ و نیروهای محاصره شده نازی درگیر شدند ، به خوانندگان ارائه می دهد. نتیجه این اتفاق، دهشتناک ترین نمایش وحشیانه در جنگ بود ، که تانک ها ستون های پناهندگان را خرد می کردند و تجاوزهای دسته جمعی ، غارت و ویرانی صورت می گرفت. صدها هزار غیرنظامی آلمانی به دلیل ممنوعیت تخلیه ی مأموران نازی ، یخ زدند و یا قتل عام شدند. هیتلر نیمه مجنون در پناهگاه خود ، دستورات وحشیانه ای صادر می کرد در حالی که استالین آماده بود تا قبل از رسیدن سایر متفقین به آنجا ، با هر تعداد از افراد خود برای تصرف شهر خطر کند.
با استفاده کامل از مطالب تازه افشا شده از پرونده های شوروی سابق و همچنین از بایگانی های آلمان ، آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و سوئد ، "آنتونی بیوور" در "سقوط برلن" تجارب مختلفی از زندگی میلیون ها نفر را که در گیر و دار مرگ رایش سوم گرفتار شده اند ، بازسازی کرده است. کتاب "سقوط برلن" از "آنتونی بیوور" نه تنها وحشیگری و استیصال یک شهر در محاصره بلکه لحظات نادر انسانیت و قهرمانی های بعید را به تصویر می کشد. این گزارش همچنین حاوی افشاگری های جدیدی در مورد انگیزه های حمله عجولانه استالین است. "سقوط برلن" مطمئنا برای خوانندگان علاقه مند به تاریخ نظامی و جنگ جهانی دوم جذاب خواهد بود.

کتاب سقوط برلن

آنتونی بیوور
آنتونی بیوور یک مورخ نظامی، رمان نویس، و تاریخ نگار اهل بریتانیا بود. او تحت نظر جان کیگان مطالعات نظامی خود را تکمیل کرد. او دارای نشان افتخار شوالیه هنر و ادبیات فرانسه و نشان افتخار از سوی انجمن پادشاهی ادبیات انگلستان است. او به خاطر نگاشتن کتاب استالینگراد، در سال ۱۹۹۹ جایزه ادبی ساموئل جانسون را به دست آورد.
نکوداشت های کتاب سقوط برلن
Recounts, in harrowing detail and with formidable skill, the brutal death-throes of Hitler's Reich at the hands of the rampaging Red Army
بازگوی جزئیات دلخراش و مهارت مهیب در مرگ و میر وحشیانه رایش هیتلر به دستان ارتش سرخ شوریده
Independent Independent

An irresistibly compelling narrative, of events so terrible that they still have the power to provoke wonder and awe
روایتی مقاومت ناپذیر و گیرا ، از وقایعی چنان وحشتناک که هنوز هم قدرت تحریک خوف و حیرت را دارند.
Observer Observer

Brilliant. Combines a soldier's understanding of war's realities with a novelist's eye for detail'
درخشان؛ درک یک سرباز از واقعیت های جنگ را با چشمان جزئی نگر یک رمان نویس ترکیب می کند.
Sunday Times Sunday Times

قسمت هایی از کتاب سقوط برلن (لذت متن)
ساکنان برلن به علت بدی و ناکافی بودن جیرۀ مواد غذایی و تنش های عصبی شدید، در آستانۀ کریسمس سال 1944، انگیزه ای برای خوشحالی و جشن گرفتن نداشتند. بخش بزرگی از شهر، بر اثر بمباران های هوایی به ویرانه تبدیل شده بود. تنگ خلقی سنتی ویژه ی برلن، حالت مرگباری به خود گرفته بود. بزرگ ترین شوخی باب روز آن دوران تیره وتار جشن های سال نو، این بود: «اگر می خواهید هدیه تان به درد بخور باشد، تابوتی تقدیم کنید.»