کتاب حزب نازی و هیتلر

Nazi Party
(ساختار شناسی، عملیات ها و افراد معروف آن)
  • 485,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: آرمان رشد آرمان رشد
کد کتاب : 16828
مترجم :
شابک : 978-6007633038
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 502
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حزب نازی و هیتلر

حزب نازی که مخفف حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان است یکی از احزاب سیاسی افراطی بین دهه ی بیست تا پنجاه میلادی به مرکزیت مونیخ آلمان بود که به دلیل تندروی های زیاد در همین مدت کم خسارات انسانی و جهانی عدیده ای را سبب شد.
حمید عشقی در همکاری با انتشارات آرمان رشد، کتابی در معرفی حزب نازی و ساختارشناسی آن تالیف کرده است که موارد مختلفی از جمله جرقه ی شروع به کار این حزب، عملیات ها و کودتاهای مهم، اشخاص مهم حزب و پیشه ی سابق و سمت های بعدی آنان، تفکرات و پیمان نامه های حزب، زیرشاخه ها و فعالیت های نظامی، تعاملات بین گروهی، ارتقا و عزل افراد گروه و مسائلی از این دست را بررسی می کند.
نگارنده با دیدگاه شناسایی و تحلیل اجتماعی این حزب، کتاب را به رشته ی تحریر درآورده و معتقد است حزب نازی نیز همچون هر حزب دیگری نیازمند بررسی ساختاری است. چرا که این سرنوشت در صورت افراطی گری ممکن است گریبان گیر هر مکتب دیگری شود. به علاوه اطلاعات اکثریت مردم به شناخت عملکرد آدولف هیتلر، صدراعظم آلمان در دوران غلبه ی نازیسم محدود می شود؛ در حالی که با وجود نقش عظیم هیتلر در پیشبرد اهداف نازی و تصمیم گیری های تعیین کننده ی او، این حزب فقط در نام او خلاصه نمی شود و شکل گیری و روند رشد آن حاصل فعالیت افراد زیادی بوده و عوامل بسیاری نیز در همراه سازی مردم با این جریان دخیل بوده اند که نیازمند شناخت و بررسی اند. این کتاب که بیش از جنبه ی جنگ طلبی و نژادپرستی نازیسم، به تشریح ایدئولوژی ها و روند شکل گیری حزب می پردازد، در پانصد و دو صفحه به چاپ و توزیع رسیده است.

کتاب حزب نازی و هیتلر

دسته بندی های کتاب حزب نازی و هیتلر