کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم

Air Force weapons
(هواپیماها)
کد کتاب : 14215
شابک : 978-6009870271‬‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم اثر حمید عشقی

کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم (هواپیماها) نوشتۀ حمید عشقی، به برخی از مشهورترین و مهم‌ترین انواع هواپیماها و تسلیحات هوایی می‌پردازد.

جنگ جهانی دوم، یک تحول عظیم در تاکتیک‌ها و پیشرفت‌های تکنولوژیک بود. در همین راستا نیروهای طرفین در تکنولوژی هوایی نیز دست به ابداعات و اختراعات عظیم و عجیبی زدند و صدها نمونه از جنگنده‌ها، بمب افکن‌ها و هواپیماهای شناسایی، ساخته شد. برد عملیاتی و سقف پرواز هواپیماها حتی نسبت به پنج سال قبل از شروع جنگ تغییر چشمگیری یافت و ناوهای هواپیمابر تبدیل به یک سلاح موثر در جنگ‌های شرق دور گردید.

جنگ جهانی دوم در عرصه به کارگیری تسلیحات در مقیاس و کیفیت همانندی نداشت. اگر چه سابقه استفاده از هواپیما و زیردریایی و تانک به جنگ جهانی اول بازمی گردد اما در جنگ جهانی دوم این تسلیحات به لحاظ کیفی پیشرفت چشمگیری داشتند. برخی از بهترین استراتژیست‌های نظامی در این جنگ با به کارگیری و انتقال سریع تانک‌ها، شیوۀ جدیدی از فرماندهی و راهبرد را به نمایش گذاشتند اما آنچه در پایان، جنگ را خاتمه داد، سلاحی مرگبار و مخوف بود که موجب ویرانی شهر‌های هیروشیما و ناکازاکی گردید و بشر را وارد عصر جدیدی نمود که در آن هر کشوری که دارای قدرت هسته‌ای باشد، قابلیت هژمونی در عرصه بین‌المللی را داراست. همچنین در این جنگ برای اولین بار از سلاح‌های دورزن و بالستیک استفاده گردید و راه بشر را به سوی فراجو هموار نمود.

کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم

حمید عشقی
حمید عشقی متولد ۱۳۵۱٫ از کودکی علاقه زیادی به خوندن داشت و اولین کتابی که خوانده تن تن و هفت گوی بلورین بود. اساسا کمک استریپ‌های تن تن یکی از نوستالژی‌های وی است. کتابهای ژول ورن و الکساند دوما و کتابهای ادبیات کلاسیک رو خیلی دوست دارد. همیشه مینوشت اما کار حرفه ای نوشتن رو بعد از ابتلا به بیماری سرطان شروع کرد. همیشه آدم شوخی بود و این مسئله بیشتر اوقات تو ارتباطات او باعث ایجاد سوتفاهم می شد. شاید عجیب باشد که اعتقاد دارد شرکت در کلاس‌های نویسندگی کسی رو نویسنده نمیکند. نویس...
دسته بندی های کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم
قسمت هایی از کتاب تسلیحات نیروی هوایی در جنگ جهانی دوم (لذت متن)
سال ها قبل از آغاز جنگ جهانی دوم، دانشمندان آلمانی متوجه قابلیت موتور جت برای استفاده در هواپیماها شدند. یک دانشمند آلمانی به نام هانس یواخیم پابست فون اوهاین در مارس 1937 اولین موتور جت را بر روی یک هواپیما نصب و آن را به پرواز در آورد. هم زمان با او یک دانشمند انگلیسی به نام فرانک ویتل نیز مشغول به کار بر روی موتور جت ساخت خودش بود. ظرف مدت یک هفته پس از آغاز نبرد لهستان، کمپانی هایتکل نخستین مدل از جنگنده جت، با نام هایتکل 178 را طراحی نمود. هم زمان با آن، کمپانی مستر اشمیت نیز با درخواست وزارت هوانوردی آلمان مشغول طراحی یک جنگنده جت شد که حداقل سرعت آن 850 کیلومتر در ساعت باشد. کمپانی مستر اشمیت دکتر والدمار ویگت را به عنوان مهندس ارشد تیم طراحی منصوب نمود و یک مهندس مشهور آلمانی به نام رابرت لوسر را نیز به نظارت بر آن گماشت.