کتاب خلبانان برتر جنگ جهانی دوم

Top pilots of World War II
(100 خلبان مشهور جنگ جهانی دوم،زندگی نامه،عملیات ها و رکوردها)
  • 25 % تخفیف
    264,000 | 198,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: آرمان رشد آرمان رشد
کد کتاب : 14218
شابک : 978-6007633656
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب خلبانان برتر جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم بدون تردید عرصه ی مهم ترین نبردهای هوایی تاریخ بشر بوده است. در این جنگ هزاران خلبان از دو طرف در پهنه آسمان به ستیز با یکدیگر پرداختند. برخی از آنان بیش از بقیه درخشیدند و به رکوردهای عجیبی دست یافتند که امروزه حتی با ظهور جنگنده های فوق پیشرفته نیز قابل دستیابی نمی باشد و این امر موجب شده است تا خلبانان برتر این جنگ در صدر فهرست برترین خلبانان تمام جنگ ها قرار بگیرند.
بر اساس سنتی که از جنگ جهانی اول مرسوم شد هر خلبان که موفق به سرنگونی 5 فروند از هواپیماهای دشمن گردد یا به عبارت دیگر دارای 5 پیروزی هوایی باشد، ملقب به تک خال می شود. عوامل زیادی در موفقیت این تک خال ها دخیل بود، از جمله این عوامل می توان به سطح آموزش، مهارت فردی خلبان در پرواز، روحیه جنگاوری و عملکرد و بازدهی هواپیمای جنگنده ای که در اختیار او بوده اشاره کرد.
از نظر تعداد پیروزی نیروهای متحدین و به خصوص خلبانان نیروی هوایی آلمان (لوفت وافه) دارای بالاترین آمار پیروزی هوایی هستند که بعد از آن خلبانان نیروهای هوایی فنلاند، ژاپن، شوروی، رومانی، لهستان، آمریکا، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و... رتبه های بعدی را در اختیار دارند. در این جا ذکر دو نکته ضروری است، نخست اینکه هرکدام از نیروهای هوایی درگیر در جنگ جهانی دوم نگرشی متفاوت به کسب پیروزی هوایی داشتند، آلمان ها از قانون "هر خلبان یک پیروزی" پیروی می کردند و ثبت هر پیروزی مستلزم سرنگونی و نابودی کامل هواپیمای دشمن، داشتن یک شاهد در آسمان یا تایید سقوط هواپیمای دشمن توسط نیروهای مستقر در زمین بود. این نوع گزارش گیری برای ثبت به کاغذ بازی گستردهای منجر می شد و گاه اتفاق می افتاد که مدتی پس از کشته شدن یک خلبان، پیروزی های ماه های گذشته وی تایید می گردید.

کتاب خلبانان برتر جنگ جهانی دوم

دسته بندی های کتاب خلبانان برتر جنگ جهانی دوم