کتاب جنگ جهانی اول

World War I
کد کتاب : 14217
شابک : 978-6009870264
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب جنگ جهانی اول اثر حمید عشقی

"جنگ جهانی اول" کتابی است به قلم "حمید عشقی" که بر وقایع تاریخی و مهمی که در طول این درگیری فاجعه بار رخ داده است، متمرکز است.
"جنگ جهانی اول" ، که اغلب از آن به عنوان جنگ بزرگ یا جنگ برای پایان دادن به همه جنگ ها یاد می شود ، بین 35 کشور اتفاق افتاد. بسیاری از سربازان مجهز بودند و به دلیل تعدد سربازانی که فراخوانده شده بودند، در برخی مکان ها سلاح کافی وجود نداشت. تصور می شود که بیش از 45 میلیون نفر کشته شده باشند و تلفات و جراحات این فاجعه غیرقابل تصور است.
اگر کسی بخواهد از این جنگ دهشتناک درک درستی به دست آورد یا باید مستقیما آن را حس کند و در جنگ حضور داشته باشد یا مطالب و نشریات مناسب را مطالعه نماید که کتاب "جنگ جهانی اول" به قلم "حمید عشقی" یکی از بهترین منابع موجود برای رسیدن به یک دید صحیح از این فاجعه است.
قدرت های اصلی اروپایی در عصری به نام "صلح مسلح" در قرن نوزدهم زندگی می کردند. آلمان، روسیه ،انگلستان، ایتالیا، اتریش-مجارستان، فرانسه و امپراتوری عثمانی همگی در این مدت سلاح های مدرن تولید نمودند. در نتیجه ، در سراسر اروپا ، قوای ناپایدار پدید آمده بود. از سوی دیگر ، کشورها رایزنی های فراوانی بر سر ایجاد بلوک های متحد به منظور ایجاد امنیت بیشتر و بهبود حفاظت خود در برابر حملات کشورهای دیگر انجام دادند. در همین حال ، سابقه ی مبارزه ی تاریخی فرانسه و آلمان ، که به زمان بیسمارک و نگرانی از حمله ی مجدد آلمانی برمی گشت، فرانسه را به اتحاد با انگلیس سوق داد، و روسیه که خود را حامی دولت های اسلاوی شرق اروپا می دانست، جهت جلوگیری از پیشرفت آلمانی های اروپای مرکزی، به این اتحادیه آورده ملحق شد. ایتالیا از سال 1882 بخشی از اتحادیه ی سه جانبه با آلمان و اتریش بود اما در سال 1902 ، وزیر امور خارجه فرانسه با ایتالیا درباره یک توافق محرمانه مذاکره کرد که بر اساس آن ایتالیا در صورت درگیری بین فرانسه و آلمان بی طرف می ماند.

کتاب جنگ جهانی اول

حمید عشقی
حمید عشقی متولد ۱۳۵۱٫ از کودکی علاقه زیادی به خوندن داشت و اولین کتابی که خوانده تن تن و هفت گوی بلورین بود. اساسا کمک استریپ‌های تن تن یکی از نوستالژی‌های وی است. کتابهای ژول ورن و الکساند دوما و کتابهای ادبیات کلاسیک رو خیلی دوست دارد. همیشه مینوشت اما کار حرفه ای نوشتن رو بعد از ابتلا به بیماری سرطان شروع کرد. همیشه آدم شوخی بود و این مسئله بیشتر اوقات تو ارتباطات او باعث ایجاد سوتفاهم می شد. شاید عجیب باشد که اعتقاد دارد شرکت در کلاس‌های نویسندگی کسی رو نویسنده نمیکند. نویس...
قسمت هایی از کتاب جنگ جهانی اول (لذت متن)
سال 1914 سال آغازین جنگ بود. در تاریخ 2 آگوست یک گروه از سواره نظام آلمانی تحت فرماندهی آلبرت مایر از مرز عبور کردند و وارد دهکده فرانسوی ژانشری شدند. یک دسته از نظامیان فرانسوی به فرماندهی ژول آندره در میدان اصلی روستا، راه را بر آنان بستند و بین طرفین درگیری رخ داد. در این درگیری آلبرت مایر و ژول آندره کشته شدند و سواره نظام آلمانی مجبور به بازگشت به آن سوی مرزها شدند. یک روز بعد آلمان به فرانسه اعلام جنگ داد. مورخین آلبرت مایر را اولین کشته شده و ژول آندره را دومین کشته جنگ می دانند؛ اما از آنجایی که جنگ رسما یک روز پس از مرگ این دو اعلام شد، نمی توان آن دو را کشته شدگان جنگ محسوب کرد. با اعلان جنگ، در کشورهای متخاصم بسیج عمومی اعلام شد. پسران و مردان به ارتش فراخوانده شده و بانوان جایگزین آنان در کارخانه ها و مزارع کشاورزی گردیدند. ارتش های کشورهای متخاصم به سوی جبهه اعزام شدند. در این زمان مردم به شکلی با شکوه اقدام به بدرقه سربازان به سوی جبهه می نمودند و هیچ کس تصور نمی کرد که این جنگ چه سرنوشت شومی برای آنان رقم خواهد زد.