کتاب بارادین

Borodine
کد کتاب : 42597
مترجم :
شابک : 978-9642092567
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1938
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بارادین اثر نینا بربروا

کتاب «بارادین» در اصل نوعی بیوگرافی است که نینا بربروا آن را در سال 1937 نوشت.
زندگی نوازنده و موسیقی دان مشهور روسی در اینجا با سبکی دلنشین و لحنی صریح روایت شده است. بنابراین ، ما تقریبا در صد صفحه، زندگی این موسیقی دان برجسته را مرور می کنیم که علی رغم خوشبختی و موفقیتی که ساخته هایش برای او به ارمغان آورد ، هرگز به اندازه کافی به نبوغ خود به عنوان یک موسیقی دان اهمیت نمی داد. شما در این کتاب با یک بیوگرافی صرف و بی روح طرف نیستید بلکه با تلاطم های روحی و روانی شخصی آشنا خواهید شد که بنا به گفته اطرافیانش فردی غیر معمول به نظر می رسید.

نینا بربروا نویسنده کتاب «بارادین» در سال 1901 در سن پترزبورگ متولد شد و در سال 1993 در فیلادلفیا درگذشت. نینا بربروا همچنین آثار زندگینامه ای نیز تألیف کرده است که بدون شک بهترین کتاب شناخته شده آن ، زندگی نامه خودش است.


این کتاب به سفارش نشر ماهی و توسط آبتین گلکار به فارسی برگردانده شده است. این مجلد به صورت جیبی و با کیفیت بالایی به چاپ رسیده است.
سال 1399 چاپ اول این کتاب در دسترس خوانندگان فارسی زبان قرار گرفت.

کتاب بارادین

نینا بربروا
نینا بربروا در ۲۶ ژوئیه ۱۹۰۱ از پدری ارمنی‌تبار و مادری روس در سن‌پترزبورگ به دنیا آمد. متعاقب انقلاب اکتبر و تحولات عمیق حاصل از آن بربروا به همراه همسر شاعرش ولادیسلاو خداسویچ روسیه را ترک کردند. ابتدا به برلین و سپس به نقاط دیگری در اروپا رفتند و در نهایت در سال ۱۹۲۵ در پاریس اقامت گزیدند، او مدتی اجازه کار در فرانسه را نداشت و مجبور بود با کارهایی چون خیاطی مخارج زندگی‌اش را تأمین کند.در پاریس با هنرمندان و نویسندگان دیگر روسی در تبعید مانند آنا آخماتووا، ولادیمیر ناباکوف، ...