کتاب توسعه یا چپاول

Embedded Autonomy
نقش دولت در تحول صنعتی
کد کتاب : 43151
مترجم :
شابک : 978-9647134569
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 476
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب توسعه یا چپاول اثر پیتر اوانز

در سال‌های اخیر، بحث در مورد نقش اقتصادی دولت اغلب به بحث‌هایی علیه مداخله تبدیل شده است. پیتر ایوانز چنین دیدگاه‌های ساده‌گرایانه‌ای را زیر سوال می‌برد و دیدگاه جدیدی از این که چرا دخالت دولت در برخی موارد موثر است و در موارد دیگر فاجعه ایجاد می‌کند، ارائه می‌کند. برای نشان دادن، او به چگونگی شکل‌دهی سازمان‌های دولتی، کارآفرینان محلی، و شرکت‌های فراملی به ظهور صنایع کامپیوتر در برزیل، هند و کره در طول دهه‌های هفتاد و هشتاد می‌پردازد.


ایوانز با این ایده شروع می کند که دولت ها در نحوه سازماندهی و پیوند آنها با جامعه متفاوت هستند. در برخی از کشورها، مانند زئیر، دولت غارتگر است و بی رحمانه چیزی با ارزش در ازای آن استخراج می کند و ارائه نمی دهد. در کشورهای دیگر، مانند کره، توسعه ای است و تحول صنعتی را ترویج می کند. در کشورهای دیگر، مانند برزیل و هند، در این بین است، گاهی کمک می کند، گاهی اوقات مانع. سال‌ها تحقیق تطبیقی ​​ایوانز در مورد موفقیت‌ها و شکست‌های مشارکت دولت در فرآیند صنعتی‌سازی در اینجا به یک اثر متقاعدکننده و سرگرم‌کننده تبدیل شده است که نشان می‌دهد اقدام موفق دولت مستلزم درک محدودیت‌های خود، یک رابطه واقع‌بینانه با اقتصاد جهانی است. و ترکیبی از سازماندهی داخلی منسجم و پیوندهای نزدیک با جامعه که ایوانز آن را «استقلال درونی» نامید.

کتاب توسعه یا چپاول

پیتر اوانز
پیتر اوانز (Peter B. Evans) (متولد 1944)، استاد جامعه شناسی و استاد مطالعات بین المللی Marjorie Meyer Eliaser در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، مدرک لیسانس خود را از هاروارد، MA از دانشگاه آکسفورد، و MA و PhD از دریافت کرد. هاروارد او یک جامعه شناس سیاسی است که کارش بر اقتصاد مقایسه اقتصادی توسعه و جهانی سازی متمرکز است. وی به طور گسترده در زمینه روابط دولت و جامعه، توسعه اقتصادی صنعتی در برزیل و آمریکای لاتین، جامعه مدنی و موضوعات توسعه بین المللی منتشر شده است. بنابراین کارهای وی به ادبیات تحقیق...