کتاب رایحه سلامتی 1

Rayehe-ye Salamati
مبانی علمی تغذیه در طب سنتی و اسلامی
کد کتاب : 43601
شابک : 978-9648617948
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب رایحه سلامتی 1 اثر لیلا الیاسی

کتاب رایحه سلامتی 1: مبانی علمی تغذیه در طب سنتی و اسلامی به قلم لیلا الیاسی و امید رجبی کبود چشمه، تاثیر تغذیه بر زندگی و سلامت بدن را از دیدگاه طب سنتی مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد.
از ابتدای خلقت و در طول تمدن بشری، همواره غذا یکی از نیازهای اساسی جامعه ی انسانی بوده و دسترسی به غذای سالم حق مسلم و اساسی تمام انسان هاست. از نظر سازمان بهداشت جهانی، داشتن یک غذای سالم و کامل یعنی غذای عاری از هرگونه آلودگی در مواد اولیه آن که ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن را از طریق گروه پروتئین، کربوهیدرات، لیپید، لبنیات و غلات تأمین نماید، می تواند موجبات افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن انسان و سلامتی را به همراه داشته باشد.
آنچه که در همه ی مکاتب پزشکی مشترک می باشد سفارش به استفاده از مواد غذایی سالم، تهیه و تناول آن است. تغییرات اجتماعی در کشور ایران و بسیاری از کشورهای منطقه، طی 30 سال اخیر، وضع سلامت مردم را مورد دگرگونی قرار داده است.
تغییر در سنت های گذشته و به کار بستن شیوه های جدید زندگی به تغییر در الگوهای غذایی، طبخ غذا، افزایش دریافت چربی های اشباع شده و کاهش مصرف میوه و سبزی منجر گردیده، که این امر موجب افزایش شیوع بیماری های غیر واگیر مانند بیماری های قلبی - عروقی، انواع سرطان، دیابت، چاقی، بیماری های تنفسی و... شده است.

کتاب رایحه سلامتی 1

لیلا الیاسی
لیلا الیاسی متولد سال 1361 در چالوس، دارایدکتری علوم تشریح از دانشگاه کرمان می باشد. وی استادیار دانشگاه علوم پزشکی گلستان است.