کتاب خلق داستان کوتاه

Creating Short Fiction
کد کتاب : 43757
مترجم :
شابک : 978-6005218565
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 270
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1981
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خلق داستان کوتاه اثر دیمن نایت


خلق داستان کوتاه که برگرفته از دهه‌ها تدریس و تمرین است، توصیه‌های پر‌معنی در مورد ساختار، سرعت، گفت‌وگو، ایده‌گیری و موارد دیگر ارائه می‌دهد. این شامل مثال‌ها و تمرین‌هایی است که اثربخشی فوق‌العاده خود را در کلاس‌ها و کارگاه‌ها در همه جا ثابت کرده‌اند. خلق داستان کوتاه یک کلاسیک جاودانه است که مملو از توصیه های ارزشمند برای هر کسی که به نوشتن داستان کوتاه علاقه دارد.
دیمون نایت، استاد بزرگ SFWA، بنیانگذار SFWA، نویسنده ده ها کتاب معتبر و معلم نویسندگی طولانی مدت، کارگاه نویسندگان میلفورد را تأسیس کرد که اساس کارگاه های نویسندگان مشهوری مانند Clarion و Critters بود. دیمون نایت شهرت خود را به عنوان یک استاد مدرن در داستان کوتاه با آثار کلاسیکی مانند "من تو را می بینم"، "هندلر"، "برای خدمت به انسان" و "کشور مهربان" به دست آورد. او و همسرش کیت ویلهلم تقریبا سی سال در کارگاه کلاریون داستان نویسی را تدریس کردند و در این مدت با بسیاری از نویسندگان برجسته امروزی کار کرد. او نویسنده کتاب خلق داستان کوتاه و کتاب های دیگر است. نایت همچنین مدرک C.E.S را دریافت کرده است. و همچنین جایزه وود و جایزه استاد بزرگ SFWA برای نوشته هایش.

کتاب خلق داستان کوتاه

دیمن نایت
دیمن نایت (Damon Knight‎; ۱۹ سپتامبر ۱۹۲۲ – ۱۵ آوریل ۲۰۰۲) یک نویسنده، و رمان‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا بود.او نویسنده کتاب "برای خدمت به انسان" است، یک داستان کوتاه 1950 که برای منطقه گرگ و میش اقتباس شده است. وی با نویسنده همکار کیت ویلهلم ازدواج کرده بود.
نکوداشت های کتاب خلق داستان کوتاه
To those who hunger to be writers I commend this book without reservation.
به کسانی که تشنه نویسندگی هستند، این کتاب را بدون قید و شرط توصیه می کنم.
Harlan Ellison

Knight is one of the preeminent teachers of writing in this country.
نایت یکی از معلمان برجسته نویسندگی در این کشور است.
Review

قسمت هایی از کتاب خلق داستان کوتاه (لذت متن)
فکر می ‎کنم وقتی نوشتن را یاد می ‎گیریم، دیگر فقط بافتن سبدهایی، بزرگ یا کوچک و قوی یا ضعیف از کلمات برای ما باقی می ‎ماند. در ابتدا سبدهای ما خیلی کوچک هستند و سعی هم نمی ‎کنیم چیزهای زیادی در آن بگذاریم. بعدش سبدهای ما بزرگ تر و محکم تر می ‎شوند؛ خیلی بزرگ تر از آن چه درونش است. و همین آن ها را تبدیل به چیزهای زشتی می ‎کند. آن وقت است که چیزهای بیشتری در سبد می گذاریم. ولی حالا زیاد از حد شده و سبد را می ‎شکافد؛ و این چرخه ادامه دارد تا این که آخر سر به تعادل می ‎رسند. آن وقت است که این مراحل را فراموش کرده‎ایم و غریزی از آن کیسه‎ها استفاده می ‎کنیم؛ درست مثل هر هنرمند دیگری. نسبت وزنی سبدها را رعایت می ‎کنیم و سبدهایی از کلمات را به اندازه‎ی مورد نیاز خودشان می بافیم و...