کتاب نقد ادبی

Literary Criticism
کد کتاب : 44252
شابک : 978-9643875275
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 210
سال انتشار شمسی : 1387
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نقد ادبی اثر عبدالحسین زرین کوب

کتاب نقد ادبی نوشته عبدالحسین زرین کوب یکی از کتاب های تخصصی انتشارات دانشگاه پیام نور است که برای تدریس در رشته زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه طراحی و تدوین شده است.
دانشگاه پیام نور در سال ۱۳۷۶ تاسیس شد. این دانشگاه یک سازمان مرکزی در تهران و واحدهایی در سراسر کشور دارد. روش آموزش دانشگاه پیام نور بر اساس آموزش از راه دور و نیمه حضوری است.
رشته های مختلفی از علوم انسانی، ریاضی، تجربی، تربیت بدنی و... در این دانشگاه تدریس می شوند. کتاب های انتشارات دانشگاه پیام نور توسط اساتید متخصص نوشته شده اند. این کتاب ها از یک ساختار واحد پیروی می کنند و به گونه ای طراحی شده اند که تقریبا دانشجو را از حضور استاد بی نیاز می کنند.
کتاب تخصصی نقد ادبی هم یکی از کتاب های کاربردی و جامع این انتشارات برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران رشته زبان و ادبیات فارسی است.

کتاب نقد ادبی

عبدالحسین زرین کوب
عبدالحسین زرین کوب ادیب، تاریخ نگار، منتقد ادبی، نویسنده، و مترجم برجستهٔ ایران معاصر است. آثار او به عنوان مرجع عمده در مطالعات تصوف و مولوی شناسی شناخته می شود. وی از تاریخ نگاران برجستهٔ ایران است و آثار معروفی در تاریخ ایران و نیز تاریخ اسلام دارد. این آثار به دلیل بیان ادبی و حماسی تاریخ از آثار پرفروش در میان ایرانیان هستند.زرین کوب بیش از چهار دهه در دانشگاه تهران، ادبیات فارسی، تاریخ اسلام و تاریخ ایران تدریس کرد و پس از انقلاب، با مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی همکاری کرد، از جمله این...