کتاب هنرمندان در زمانه جنگ

Artists in Times of War
کد کتاب : 44630
مترجم :
شابک : 978-6226288606
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 126
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب هنرمندان در زمانه جنگ اثر هوارد زین

هوارد زین معتقد است: «قدرت سیاسی توسط گروهی از نخبگان کنترل می شود، و هنر محملی برای نوعی جنگ چریکی علیه آن است؛ به این معنا که چریک پیوسته در جست وجوی روزنه ای است که بتواند اثرگذار باشد.» او در کتاب هنر در زمانۀ جنگ تلاش می کند از طریق هنر، فیلم، کنشگری، انتشارات و زندگی عادی روزمره، چنین روزنه هایی را به وجود بیاورد.
در این مجموعه، نویسندۀ کتاب تاریخ مردم ایالات متحده نشان می دهد چرا «نقد دولت، عالی ترین نوع وطن پرستی است.» با نقل قول ها و نمونه هایی از کسانی چون باب دیلن، مارک تواین، ای. ای. کامینگز، توماس پین، جوزف هلر و اما گولدمن، مقاله های زین در این مجموعه، روایت های فرهنگی و غنی ضدجنگ در امریکا را به بحث گذاشته، نشان می دهند که امروز بیش از همیشه، به این روایت ها علیه نظامی گری افسارگسیختۀ ایالات متحده نیاز است.

کتاب هنرمندان در زمانه جنگ

هوارد زین
هوارد زین (زادهٔ ۲۴ اوت ۱۹۲۲ در نیویورک - ۲۷ ژانویه ۲۰۱۰ در سنتا مونیکا) تاریخ نگار، دانشمند سیاسی، منتقد اجتماعی، فعال ضد جنگ و نمایش نامه نویس آمریکایی بود. او بیش از ۲۰ عنوان کتاب در طول عمر خود نوشت که کتاب «تاریخ مردمی ایالات متحده» معروفترین و پرفروشترین آن ها است.فلسفهٔ زین مخلوطی است از مارکسیسم، آنارشیسم، سوسیالیسم و سوسیال دموکراسی. او از دههٔ ۱۹۶۰ به این طرف در جنبش های حقوق مدنی و ضد جنگ در آمریکا فعال بوده است.