کتاب کرونا فریب قرن

Corona
کودتای سفید
کد کتاب : 45306
شابک : 978-6005564976
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 486
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کرونا فریب قرن اثر حامد رئیسی

کتاب "کرونا فریب قرن" به قلم "حامد رئیسی" که با عنوان فرعی "کودتای سفید" منتشر شده است، داستان تازه‌ای از ویروسی است که در یک چشم به هم زدن، جهان را زیر و رو کرد و مدت‌هاست کره زمین را تغییر داده و نظم آن را به هم زده است. اما سوالی که "حامد رئیسی" در "کرونا فریب قرن" مطرح می‌کند این است که آیا کرونا همان چیزی است که ما دیده ایم و توسط رسانه‌ها شناخته‌ایم؟ این سوالی است که قطعا به ذهن افراد باهوش خطور کرده است.
هنگامی که اولین گزارش ها از یک ویروس ناشناخته شروع به گردش کرد، جهان پر از ترس و نگرانی شد. بسیاری از مردم نمی‌توانستند چشم خود را روی این ویروس ببندند، زیرا می‌ترسیدند آلوده شوند. اما آیا کرونا دقیقا همانگونه بود که به تصویر کشیده شد؟ یا یک استراتژی گسترده‌ی رسانه‌ای با انگیزه‌های پنهان بود؟ "حامد رئیسی" در "کرونا فریب قرن" با ارائه مستندات به این قبیل پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.
چرا افراد در مناصب قدرت باید چنین کاری انجام دهند؟ پاسخ ساده است؛ کرونا، ابزار جدیدی برای رهبران شده است تا از وحشت و مرگ و بیماری، مردم را مجبور به انجام هر کاری که می‌خواهند بکنند و این خیلی قصه‌ی پیچیده‌ای نیست. در نتیجه، رهبری جدید، سلطه و افق کنترل جهانی نوینی پدید آمد. اینگونه است که کرونا به فریب قرن بیست و یکم معروف است...درک مطالب "کرونا فریب قرن" به قلم "حامد رئیسی" ممکن است امیدی برای دست پیدا کردن به این آرزوی دیرینه انسان باشد که همانا پایان دادن به ظلم فریبی است که زمینه‌ی تسلط بی‌سوادان و مرفهان را بر فقرا ایجاد می‌کند.

کتاب کرونا فریب قرن

قسمت هایی از کتاب کرونا فریب قرن (لذت متن)
تفسیر ساده اثر داونینگ کروگر به این صورت است که واکنش سیستم عصبی انسان به دانستن موضوعات جدید از یک الگوی دردناک پیروی می کند، به این شکل که نخست با دانش و مهارت بسیار اندک و ناچیز دچار غرور و اعتماد به نفس کاذب و یا همان توهم دانایی می شود (بیشتر مردم جهان در این مرحله هستند). طبق نمودار داونینگ کروگر درصد تعصب و پافشاری بر عقاید در توهم دانش بسیار بیشتر از خود دانش است. در مرحلۀ دوم با دانستن و تمرین بیشتر در آن موضوع، اعتماد به نفس و توهم دانایی وی کاهش یافته و خود را در اقیانوسی از اطلاعات و مسائل پیچیده می یابد که سبب می شود بپذیرد آنقدرها هم دانا و توانا نیست و فقط وهم آگاهی داشته است. (فروتنی فاضلانه که شاخصه بسیاری از دانشمندان است نشانه ورود به این مرحله است). در مرحلۀ سوم پس از زحمات بسیار در تفکر و تحقیق و پژوهش، این بار به صورت حقیقی به دانش و توانایی می رسد، اما این بار با وجود دانش واقعی و تخصص حقیقی اعتماد به نفس و غرور وی ”نصف“ زمانی ست که توهم دانش داشته است؛ لذا کمتر تعصب و جمود از خود نشان می دهد و دائما آمادۀ انعطاف و پذیرش یافته های جدید می باشد. مثلا اگر به وی گفته شود رهبر یا قهرمان اساطیری او موجودی موهوم و خیالی بوده است، این گزاره را به عنوان یک دادۀ جدید وارد محفوظات خود کرده و در معرض راستی آزمایی قرار می دهد، نه اینکه بلافاصله راوی را هدف گلوله قرار دهد و همین نقطه محل تفاوت سرنوشت ساز دانش حقیقی و توهم دانش می باشد که دانش و دانشمند با کسی سر جنگ ندارد، آنچه منجر به منازعه و تعصب و صف آرایی می شود همان توهم دانش است. دانش واقعی تجلی گاه انعطاف و شاید ”خداحافظی با تمام چیزی که می پنداشتیم درست بوده است در چند دقیقه“ است، اما بشر برای توهم دانش دست به اسلحه و سرنیزه می برد (که این حالت بسیار نادرتر از دو حالت فوق می باشد)