کتاب غلبه بر وسواس

Getting Control
کد کتاب : 45718
مترجم :
مسعود محمدی
شابک : 978-9647537469
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب غلبه بر وسواس اثر لی بئر

کلمه وسواس برای بسیاری از افراد واژه ای آشناست. این واژه در آخرین طبقه بندی تشخیصی و آماری اختلالات روانی و رفتاری با DSM-IV اختلال وسواس- اجبار نامیده شده که این عنوان به بروز افکار و انجام اعمالی ناخواسته، اجباری و آزاردهنده توسط افراد اشاره دارد.
اختلال وسواس - اجبار گاه می تواند بسیار توان فرسا و ناتوان کننده باشد. اجبار به شستن چندین و چندباره بدن یا اشیا ، ناتوانی در پایان بخشیدن به افکار تکراری ، پلید ، یا بی اساس ، کنترل مکرر قفل بون درها یا بسته بودن پنجره ها. داشتن اعتقاد راسخ به بد شکل بودن بدن یا ابتلا به بیماری ای مهلک ، کندن موهای سر یا صورت یا رفتارهای دیگری مشابه این موارد ، زندگی را به کام فرد مبتلا و نزدیکان او تلخ می کنند و گاه تداوم روند روزمره امور را غیرممکن می سازند.
دکتر بائر نویسنده کتاب غلبه بر وسواس که در تشخیص و درمان این اختلال تبحری فراوان دارد مقیاس هایی به افراد در شناخت و تعیین وجود این اختلال و شدت و ضعف آن ارایه می دهد و اطلاعات باارزشی در زمینه رفتاردرمانی برای رفع علایم مختل کننده آن، داروهای موثر، تمرین ها، راهنمایی های لازم و نمونه هایی از درمان های موفق را در اختیار خواننده قرار می دهد.
کتاب غلبه بر وسواس هم برای مشاوران و هم برای خوانندگان غیر متخصص کتابی سودمند و راهگشاست.

کتاب غلبه بر وسواس

لی بئر
دکتر لی بئر استاد بالینی روانشناسی در دانشکده پزشکی هاروارد و بنیانگذار درمانگاه OCD در بیمارستان عمومی ماساچوست و انستیتوی OCD در بیمارستان مک لین است.