کتاب جین آستن

Jane Austen For Beginners
(قدم اول)
کد کتاب : 46141
مترجم : سودابه پرهیزان
شابک : 978-9647768283
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب جین آستن اثر رابرت جی درایدن

رمان های جین آستن (1817 -1775) از جمله آثار کلاسیک ادبیّات جهان محسوب می شود که به طور مداوم در حال انتشار است و منشاء و جانمایه فیلم ها و سریال های بی شماری نیز بوده است. با وجود این، از آثار آستن هنوز درک درستی نشده است. همة رمان های جین آستن با شخصیّت هایی از جوامع روستایی انگلستان سروکار دارد که به ظاهر با جغرافیا و مضمون های جنبش های اجتماعی بزرگ، جنگ، صنعت، استعمار و امپریالیسم آن روزگار فاصلة فراوان دارد. چنین برداشتی کاملا نادرست است. کتاب جین آستن، قدم اوّل، نیّت های نهفته در پشت پردة آثار آستن را آشکار می سازد. وی با مطالعة خود دربارة پول و قدرت، ازدواج سوداگرانه، طبقة اجتماعی و از هم گسستگی ساختار جامعة بریتانیایی روزگار خود را به پرسش می گیرد و اینها جزئی از دغدغه های بسیار جین آستن هستند.
قدم اوّل جین آستن تلاش دارد فهمی ژرف تر و درک بیشتری از ارزشمندی داستان ها و شخصیّت های ماندگار جین آستن برای علاقمندان ارائه دهد.

کتاب جین آستن

رابرت جی درایدن
رابرت درایدن، دانشیار انگلیسی در کالج هیلیر، دانشگاه هارتفورد، در غرب هارتفورد ، کنتیکت است. وی B.A خود را دریافت کرد. به انگلیسی از کالج همپشایر ، کارشناسی ارشد به انگلیسی از دانشگاه نیواورلئان و دکترای وی به انگلیسی از دانشگاه ایالتی لوئیزیانا با تمرکز در ادبیات قرن 18 و 19 انگلیس بود. وی مقالات علمی زیادی راجع به جین آستین و سایر موضوعات ادبیات قرن هجدهم انگلیس، از جمله مشارکت در گلچین تدریس قرن هیجدهم ترانس آتلانتیک (مطبوعات محققان کمبریج) و جلد آینده جین آستین در عصر جدید: لذت ، اشتیاق و...