کتاب ادیان در خدمت انسان

Religions in the service of man
جستارهایی درباره دین و مسائل جهان امروز
کد کتاب : 46289
مترجم :
شابک : 978-6005676310
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 445
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ادیان در خدمت انسان اثر امام موسی صدر

کتاب "ادیان در خدمت انسان"، جلد دوم از مجموعه کتاب‌های در قلمرو اندیشه امام موسی صدر می‌باشد. این جلد شامل 29 مقاله، سخنرانی و گفت‌وگو از امام موسی صدر درباره مسائل مختلف از جمله دین، انسان، اسلام، تربیت، عبادت، تشیع، آزادی و ... می‌باشد. عنوان کتاب از سخنرانی تاریخی امام موسی صدر در کلیسای کبوشین بیروت الهام گرفته شده است. این سخنرانی در راستای آغاز ماه رمضان برای سال‌ها به کلیسای کبوشین دعوت شده بود و در آن او بیان کرده: "ما برای انسان آمده‌ایم، انسانی که ادیان به خاطر او آمده‌اند. این ادیان همگی به یک هدف مشترک پیش آمده‌اند و به هم اشاره می‌کنند و یکدیگر را تایید می‌کنند. خداوند از طریق این ادیان، انسان را از تاریکی‌ها به نور ادیان هدایت کرده است، زیرا همگی به سمت هدف یکی حرکت می‌کنند: دعوت به خدا و خدمت به انسان. این دو نمایانگر حقایق اساسی و یگانه‌ای هستند. با این حال، زمانی که ادیان به خدمت به خود برخاستند، اختلافاتی بین آنها شکل گرفت. تمرکز هر دین بر خود به حدی رسید که اصلی‌ترین هدف فراموش شد. اختلافات به اندازه‌ای شدید شد که رنج‌های انسان بیش افزایش یافت."

در این کتاب، مفاهیمی چون آزادی مطبوعات، نقش و جایگاه دین در جهان امروز، تمدن درخشان اسلامی و همچنین مفهوم عدالت در اسلام مورد بحث قرار می‌گیرند. آراء متعدد امام موسی صدر درباره مسائل روز جامعه را تجزیه و تحلیل می‌کند و با اشتغال به موضوعات مختلف، جامعه را از اختلافات و تفرقه‌ها نجات داده و طریق صلح و هم‌زیستی را به تمامی انسان‌ها آموزش می‌دهد.

کتاب ادیان در خدمت انسان

امام موسی صدر
سیّد موسی صدر (زادهٔ ۱۴ خرداد ۱۳۰۷ در قم – ربوده شده در ۱۰ شهریور ۱۳۵۷ در لیبی) روحانی عالم و مجتهد شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود. او از رهبران مذهبی و سیاسی لبنان نیز به‌شمار می‌رفت. صدر در میان برخی شیعیان به «امام موسی صدر» معروف است.او در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی ربوده شد. در حالی که بسیاری گزارش‌ها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، برخی گزارش‌ها حاکی از اسارت او در زندان‌های لیبی می‌داد. احم...
دسته بندی های کتاب ادیان در خدمت انسان