کتاب کوروش بزرگ

Cyrus the Great
(پادشاه باستانی ایران)
  • 8,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: توس توس
    نویسنده:
کد کتاب : 46478
مترجم : آذردخت جلیلیان
شابک : 978-9643157388
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کوروش بزرگ اثر تورج دریایی

کوروش یکی از تأثیرگذارترین شخصیت های جهان باستان است. متن کهن از عهد عتیق تا کوروش نامۀ گزنفون، کوروش را همچون الگویی برای بردباری و دادگری شناخته اند. کوروش که از یک شاهک نشین کوچک در جنوب غرب ایران برخاسته بود، با شتاب قدرت را به دست گرفت، و یک شاهنشاهی جهانی را به وجود آورد. پنج مقالۀ این کتاب و ترجمه های انگلیسی و فارسی استوانۀ کوروش، گزارشی علمی و خواندنی دربارۀ یکی از بزرگ ترین چهره های جهان باستان به دست می دهند. در این کتاب کوچک و آموزنده به زندگی سیاسی، یادمان ها و دین کوروش، و همچنین نوشته های بازمانده از او پرداخته شده است.
این یک کتاب مهمّ است؛ فریب کوچکی آن را نخورید. شماری از بهترین پژوهندگان در این زمینه، آمیزه ای از دیدگاه های هیجان انگیز، آموزنده و ارزشمند را دربارۀ یکی از برجسته ترین چهره های دنیای باستان فراهم آورده اند. ترجمه های تازۀ انگلیسی و فارسی از استوانۀ کوروش، نه تنها سودمند، بلکه بسیار ضروری خواهد بود. تورج دریایی و همکاران او، به خوبی در خدمت کوروش بوده اند.

کتاب کوروش بزرگ

تورج دریایی
تورج دریایی استاد «تاریخ ایران و جوامع پارسی‌زبان» و رئیس مرکز مطالعات ایراویراستاری نشریهٔ نامهٔ ایران باستان و انتشار مقالات در گاهنامه‌های مهم ایران‌شناسی از دیگر فعالیت‌های اوست.تورج دریایی در سال ۱۹۶۷ میلادی (۱۳۴۶) در تهران به دنیا آمد و دوران دبستان و دبیرستان خود را در ایران و یونان گذرانده و در سال ۱۹۹۹ از دانشگاه کالیفرنیا در لُس‌آنجلس دکترای تاریخ دریافت کرد. او در صفحه شخصی خود در مورد پیشینه خانواده خود نیز توضیح داده و آن‌گونه که از این ا...