کتاب زبان ادایی و اشاره

The Gestural Origin of Language
کد کتاب : 47209
مترجم :
شابک : 978-6008284185
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 286
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب زبان ادایی و اشاره اثر دیوید آرمسترانگ

کتاب زبان ادایی و اشاره، نوشته ی شرمن ویلکاکس و دیوید آرمسترانگ از شواهدی از زبان های اشاره و در مورد آن استفاده می کنند تا ریشه های زبان را که امروزه می شناسیم، کشف کنند. بر اساس مدل آنها، این زبان ادایی است، نه زبان گفتاری، که شیوه ی اصلی ارتباط انسانی است.
نویسندگان نشان می‌دهند که زبان مدرن از کنش‌ها و حرکات عملی ناشی می‌شود که به طور فزاینده‌ای به‌عنوان پتانسیل بازنمایی و در نتیجه برقراری ارتباط شناخته می‌شوند. به عبارت دیگر، توانایی اساسی که به ما امکان استفاده از زبان را می دهد، توانایی ما در استفاده از تصاویر یا نمادها، به جای نمادهای زبانی است. شواهدی از سوابق فسیلی انسان ادعای نویسندگان را با نشان دادن اینکه ما از نظر تشریحی قادر به تولید ژست ها و نشانه ها قبل از اینکه بتوانیم روان صحبت کنیم هستیم، پشتیبانی می کند. اگرچه گفتار بعدها به عنوان یک ابزار ارتباطی زبانی ثانویه تکامل یافت . درست است که گفتار که در نهایت جایگزین زبان اشاره به عنوان شیوه ی اصلی ارتباط شد، هرگز به طور کامل جایگزین نشانه ها و ژست ها نشد.
به عنوان اولین تلاش جامع برای ردیابی منشأ دستور زبان تا اشاره، این جلد منبع ارزشمندی برای دانشجویان و متخصصان روانشناسی، زبان‌شناسی و فلسفه خواهد بود.

کتاب زبان ادایی و اشاره

دیوید آرمسترانگ
دیوید اف آرمسترانگ مدرک کارشناسی و دکترای انسان شناسی را از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرده و از سال 1980 در دانشگاه گالودت کار کرده است. وی در حال حاضر به عنوان دانشیار، به عنوان مدیر بودجه دانشگاه فعالیت می کند. از سال 1999، وی مجله زبان اشاره را ویرایش کردمطالعات، و او به طور گسترده در زمینه های مربوط به ناشنوایی و ریشه و تکامل زبان منتشر شده است.
نکوداشت های کتاب زبان ادایی و اشاره
After reading their articulate and accessible book, I find the conclusion inescapable: language could not have begun otherwise
پس از خواندن کتاب مفصل و در دسترس آنها، نتیجه گیری را غیرقابل اجتناب می دانم: زبان نمی توانسته جور دیگری آغاز شده باشد.
H-Dirksen L. Bauman

The gestural theory of language origins was once considered mere speculation by philosophers. In the hands of Armstrong and Wilcox, however, this theory gains greater force and clarity.
نظریه زبان ادایی زمانی توسط فیلسوفان صرفا حدس و گمان تلقی می شد. اما در دستان آرمسترانگ و ویلکاکس، این نظریه قدرت و وضوح بیشتری پیدا می کند.
H-Dirksen L. Bauman

قسمت هایی از کتاب زبان ادایی و اشاره (لذت متن)