کتاب ارتباط شناسی 2

Communicology
کد کتاب : 47334
شابک : 978-9641217824
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 910
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب ارتباط شناسی 2 اثر مهدی محسنیان راد

"ارتباط شناسی 2" اثری است از دکتر "مهدی محسنیان راد" که در آن مبانی اصلی ارتباط، به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. این اثر نهصد و ده صفحه‌ای که تا کنون بیست بار مورد تجدید چاپ قرار گرفته، کاری است که دکتر "مهدی محسنیان راد" آن را با همکاری نشر سروش، به انتشار رسانده است. در ویرایش جدید از این کتاب مهم، تجدید نظرهای جدی و اساسی صورت گرفته و اضافات قابل توجهی به آن افزوده شده است.
در "ارتباط شناسی 2"، دکتر "مهدی محسنیان راد" به بررسی ارتباط انسان با انسان و همچنین ارتباط او با حیوان و ماشین می‌پردازد. آنچه در اینجا بیش از همه حائز اهمیت است، پرداختن به اشکال متنوع ارتباط انسان با انسان است که از انواع آن می‌توان به ارتباط کلامی و غیرکلامی اشاره کرد. نویسنده از این موارد برای شناسایی و تحلیل انواع ارتباطات انسانی بهره برده است و پس از توضیح همه جانبه انواع مدل‌های ارائه شده در این حوزه مطالعاتی، مدلی مناسب برای این ارتباط را پیشنهاد داده است.
دکتر "مهدی محسنیان راد" در "ارتباط شناسی 2"، با ارائه تعریفی از ارتباط، مدل خاصی از ارتباط مبتنی بر معنا معرفی می‌کند. وی معنا را اولین مولفه در هر ارتباطی می‌داند و هدف اصلی آن را تأثیرگذاری بر مخاطب دانسته و ایجاد پیام را نتیجه نهایی آن به حساب می‌آورد. کتاب "ارتباط شناسی 2" در ویرایش حاضر به هشت بخش تقسیم شده و جنبه های متعدد ارتباط را پس از ارائه‌ی دو مقدمه‌ی مهم، که یکی پیرامون واژه و ایده ارتباطات از حمید مولانا و دیگری سیری در تحول مطالعات ارتباطات از دکتر معتمدنژاد است، مورد بحث قرار می دهد.

کتاب ارتباط شناسی 2

مهدی محسنیان راد
مهدی محسنیان راد (متولد ۱۳۲۴) جامعه‌شناس و استاد دانشگاه ایرانی است. وی از نخستین گروه دانشجویان علوم ارتباطات در ایران و از شاگردان کاظم معتمدنژاد است. آثار او عمدتاً در حوزه ارتباطات است.محسنیان‌راد در سال ۱۳۵۰ لیسانس مطبوعات (روزنامه - رادیو و تلویزیون) خود را از دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی اخذ کرد. سال ۱۳۵۳ اولین کتاب او با عنوان تحلیل محتوای رادیو ایران با همکاری کاظم معتمدنژاد و صدرالدین الهی منتشر شد. در سال ۱۳۵۶ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته تحقیق در ارتباط جمعی از مدر...
قسمت هایی از کتاب ارتباط شناسی 2 (لذت متن)
ارتباط شناسی عبارت است از مطالعه ماهیت جریان، فراگرد یا تراکنش نظام های معنایی مرتبط با همه انواع ارتباطات، در کلیتی متشکل از زمان، فضا، منش و موقعیت.