کتاب افسانه های باستان

Ancient myths
دایره المعارف قهرمان های ایرانی 1
کد کتاب : 47898
شابک : 978-6004130950
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 90
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب افسانه های باستان اثر مرضیه ازگلی

"افسانه های باستان" نخستین جلد از مجموعه‌ای به همت "مرضیه ازگلی" است که تحت عنوان "دایره المعارف قهرمان های ایرانی 1" به عرصه‌ی چاپ رسیده است. این اثر با تصویرگری "رودابه خائف"، کیفیتی دوچندان یافته و "افسانه های باستان" را به خواندنی‌ترین و دیدنی‌ترین شکل ممکن در اختیار مخاطب قرار داده است.
"مرضیه ازگلی" در "دایره المعارف قهرمان های ایرانی 1" به سراغ داستان قهرمانانی همچون کیومرث، تهمورث، سیامک، هوشنگ، جمشید، فریدون، کاوه، آرش، ایرج و منوچهر رفته و در کنار آنها، به زندگی و داستان یکی از معروف‌ترین خاندان‌های شاهنامه و اساطیر ایران، یعنی خانواده‌ی رستم پرداخته است. او ابتدا به داستان پدر وی، دستان سام یا زال پرداخته و ماجرای آشنایی او را با رودابه، به طور مفصل توضیح داده است. در ادامه طی دو بخش، به زندگی شخص رستم دستان پرداخته است و فرزند او، سهراب را نیز، در این مجموعه از "افسانه‌ های باستان" جای داده است.
"دایره المعارف قهرمان های ایرانی 1" از "مرضیه ازگلی"، قصه‌های جذاب دیگری از "افسانه‌ های باستان" را نیز در برگرفته که داستان گردآفرید، سیاوش، بیژن و منیژه و اسفندیار رویین‌تن، از جمله‌ی آنها می‌باشد.
کتاب پیش رو به عنوان یک مجموعه‌ی مصور که گزیده‌ای از بهترین داستان‌های اساطیری ایران را در بردارد، آنها را به شیرین‌ترین و ساده‌ترین زبان ممکن به خوانندگان عرضه کرده و به این ترتیب علاوه بر مخاطب بزرگسال، مخاطب کودک و نوجوان نیز می‌توانند با این قصه‌های کهن آشنا شوند و سهم خود را از سفره‌ی غنی ادبیات ایران زمین، خصوصا "افسانه‌ های باستان" آن دریافت کنند. کتاب پیش رو در حجم مناسب نود صفحه‌ای، به همت انتشارات محراب قلم، چاپ و منتشر شده است.

کتاب افسانه های باستان

مرضیه ازگلی
مرضیه ازگلی متولد سال 1356، نویسنده و کارگردان می باشد. وی دارایلیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس گارگردانی از دانشکده سینما تئاتر- دانشگاه هنر تهراناست. ازگلی دارایمقام اول نمایشنامه نویسی فستیوال جامع دانشجویان هنر، 1379، مقام اول نمایشنامه نویسی هشتمین جشنواره بین المللی تئاتردانشگاهی فجر، 1382، مقام سوم نمایشنامه نویسی هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی فجر، 1383، مقام اول نمایش نامه نویسی جشنواره نمایشنامه خوانی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، 1384، دیپلم افتخار نمایشنامه نویسی دهمی...