کتاب آرامش فلسفی

The Manual: A Philosopher's Guide to Life
کد کتاب : 48397
مترجم :
شابک : 978-6226722650
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 95
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آرامش فلسفی اثر سم تورود

مدتی است که اقبال به کتاب هایی درباره حکمت و فلسفه غرب باستان نشان داده است می توان از آموزه های فیلسوفان دوران باستان برای مقابله با مشکلات امروزی انسان معاصر بهره جست. یکی از مهم ترین مکاتبی که به کمک انسان معاصر آمده است رواقی گری است.
کتاب آرامش فلسفی کشف دوباره سم تورود از نوشته های اپیکتتوس است. او در مقدمه تعریف می کند که در پاییز سال 2008، زمانی که جهان به ورطه بحران اقتصادی افتاد، او هم دچار فروپاشی روانی می شود و زندگی زناشویی اش به جدایی و طلاق ختم می شود. اینجا است که دوام آوردن در هر روز، برایش به یک مبارزه و تلاش طاقت فرسا بدل می شود.

کتاب آرامش فلسفی

سم تورود
سم تورود (Sam Torode) نویسنده رمان پرفروش طنز "قسمت های کثیف کتاب مقدس" و همینطور نسخه های فراز کتاب های حکمت کلاسیک از فلاسفه ای مانند اپیکتتوس، مارکوس اورلیوس و رالف والدو امرسون می باشد.
قسمت هایی از کتاب آرامش فلسفی (لذت متن)
شدیدا به آرامش ذهن نیاز داشتم. در همین گیرودار وارد یک کتابفروشی می شود و با آثار اپیکتتوس و مارکوس اورلیوس آشنا می شود. سم تورود: اپیکتتوس و مارکوس اورلیوس ستون های مکتب رواقی در فلسفه اند. پی بردم که رواقی گری به معنی سرکوب عواطف و دوری کردن از لذت ها نیست، بلکه ذات آن تمرکز بر چیزهایی است که در دایرۀ قدرت ماست و به حال خود رها کردن هر چیزی که نمی توانیم بر آن تسلط داشته باشیم. دانستم که فلسفه رواقی در بنیان بهترین رویکردهای خودیاری، مثل درمانگری عاطفی عقلی و درمانگری رفتاری شناختی قرار دارد. نزدیک به ده سال پس از کشف اولیه حکمت اپیکتتوس و مارکوس اورلیوس، این را بخشی از روال زندگی ام کردم که هر روز صبح قطعه ای از یک ترجمه قدیمی از آثارشان را بخوانم و آن را به زبان ساده و امروزی بازنویسی کنم. من این روایت ها را برای استفادۀ خودم تهیه کردم، ولی آن ها را در دسترس همگان نیز قرار دادم. اگر در جستجوی آرامش ذهن هستید، امیدوارم مثل من از کتاب راهنما ( آرامش فلسفی) فایده ببرید.