کتاب سایه های نوآر

Shades of Noir
کد کتاب : 48508
مترجم :
شابک : 978-6006220000
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 380
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سایه های نوآر اثر جوآن کوپژک

سایه های نوآر یکی از جدی ترین دستاوردهای مطالعات میان رشته ای در ادبیات سینمایی است. کتابی سرشار از ایده های فلسفی و تاریخی که درعین حال مفاهیم تثبیت شده دربارۀ فیلم نوآر، این منافشه برانگیزترین مفهوم مطالعات سینمایی، را بی رحمانه به چالش می کشد.
چاپ دوم - سایه های نوآر یکی از جدی ترین دستاوردهای مطالعات میان رشته ای در ادبیات سینمایی است. کتابی سرشار از ایده های فلسفی و تاریخی که درعین حال مفاهیم تثبیت شده دربارۀ فیلم نوآر، این منافشه برانگیزترین مفهوم مطالعات سینمایی، را بی رحمانه به چالش می کشد. هم چنین رد این مفهوم تا دورۀ پست مدرن و تجلی آن در قاموس نئونوآر را هم دنبال و تحول مضمونی، تاریخی، فرمال و سیاسی این مفهوم در دورۀ جدید را هم بررسی می کند، آن هم از خلال کار فیلم سازانی همچون دیوید لینچ. سایه های نوآر سرشار از ایده پردازی های فلسفی و انتقادی جذاب است دربارۀ کلاسیک هایی همچون لانگ، وایلدر و چندلر و مملو از تحلیل های تاریخی، بدیع و اصیل دربارۀ منتقدانی که دربارۀ این مفهوم نظریه پردازی کرده اند از دیوید بوردول گرفته تا ریموند دورگنات و کامیاب در پیوند کمیاب و دیریاب نقد و نظریه.

کتاب سایه های نوآر

جوآن کوپژک
جوآن كوپژك (Joan K. Copjec) فیلسوف، نظریه پرداز، نویسنده، فمینیست و نظریه پرداز روانکاوان برجسته آمریکایی لاکانی است. وی استاد فرهنگ و رسانه مدرن در دانشگاه براون است.