کتاب راهنمای سنجش روانی

Handbook of Psychological Assessment
برای روانشناسان بالینی،مشاوران و روان پزشکان
کد کتاب : 49169
مترجم :

شابک : 978-6222600501
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 576
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

راهنمای سنجش روانی 2
Handbook of Psychological Assessment
(برای روانشناسان بالینی، مشاوران و روان پزشکان)
کد کتاب : 60985
مترجم :

شابک : 978-6222600655
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 654
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

دستنامه سنجش روانشناختی
Handbook of Psychological Assessment
به همراه نرم افزار نمره گذاری تحت وب
کد کتاب : 72638
مترجم :
شابک : 978-6002005922
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 808
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1984
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راهنمای سنجش روانی اثر گری گراث مارنات


تحسین‌شده‌ترین و کامل‌ترین اثر مرجع در مورد ارزیابی روان‌شناختی - کاملا به‌روزرسانی و گسترش یافته.
کتاب راهنمای سنجش روانی دربرگیرنده ی اصول ارزیابی، اندازه گیری ، ارجاع، برنامه‌ریزی درمان و گزارش‌نویسی است. آخرین ویرایش کتاب گرات-مارنات به‌طور کامل بازبینی و گسترش یافته است. این منبع کلاسیک که به شیوه‌ای عملی و مبتنی بر مهارت نوشته شده است، پرکاربردترین ابزارهای ارزیابی را پوشش می‌دهد و به‌روزرسانی شده است تا شامل مطالب جدید و تست هایی باشد که محبوبیت آنها در حال افزایش است، مانند ابزارهای ارزیابی مختصر. کتاب راهنمای سنجش روانی همچنین راهنمایی در مورد کارآمدترین روش‌ها برای انتخاب و اجرای تست ها، نحوه ی تفسیر داده‌های ارزیابی، و نحوه ی ادغام نمرات تست ها و توسعه طرح‌های درمانی و همچنین دستورالعمل‌هایی در مورد روش‌های نوشتن موثر و مشتری مدار ارائه می‌دهد.
در بخشی از کتاب آمده است:
یکی از نقش های اصلی که روان پزشک بر عهده دارد مدیریت بخش بیمارستان است. مدیران بخش ها باید پیوسته درباره مسایلی از قبیل خطر خودکشی، پذیرش / ترخیص، و اداره طیف گسترده ای از اقدامات پزشکی تصمیم بگیرند. در بیشتر موقعیت ها، روان پزشک برای تصمیم گیری از اشخاص دیگر کمک می گیرد، با وجود این مسوولیت تصمیم ها در درجه نخست بر عهده خود او است. این مسأله نشانگر تغییری است که در ۳۰ سال گذشته در نقش متداول روان پزشکان ایجاد شده است. در ابتدا، روان پزشکان عمدتا با تشخیص و درمان سر و کار داشتند اما در حال حاضر مسایلی از قبیل توقیف با آزادی بیمار و امنیت جامعه در اولویت قرار گرفته اند. در چشم انداز روانشناسانی که سنجش را انجام می دهند این امر بدان معناست که سنجش برای رسیدن به یک تشخبص رسمی روان پزشکی بر اساس DSM-IV به تنهایی ناکافی است.

کتاب راهنمای سنجش روانی

گری گراث مارنات
گری گراث مارنات متولد 22 مارس 1950 ، عضو بازنشسته ی هیئت علمی ، مدیر هماهنگ کننده تحقیقات برنامه روانشناسی بالینی ، نویسنده ، مدرس ، محقق و روانشناس بالینی و پزشک اعصاب است. دکتر گراث-مارنات یک متخصص برجسته در زمینه ارزیابی روانشناسی می باشد.
نکوداشت های کتاب راهنمای سنجش روانی
In the 5th edition of his very helpful text, Handbook of Psychological Assessment, Groth-Marnat once again assembles information about the history, development, and latest research on the major psychological assessment instruments in current use. He also gives wise and clear advice about the general process of clinical assessment, and about how to integrate information into a useful psychological report.
گراث-مارنات در ویرایش پنجم متن بسیار مفید خود، کتاب راهنمای سنجش روانی ، یک بار دیگر اطلاعاتی در مورد تاریخچه، رشد و آخرین تحقیقات در مورد ابزارهای اصلی ارزیابی روانشناختی در حال استفاده را جمع آوری می کند. او همچنین توصیه های عاقلانه و روشنی در مورد روند کلی ارزیابی بالینی و نحوه ادغام اطلاعات در یک گزارش روانشناختی مفید می دهد.
Dr. Stephen Finn

This Handbook is absolutely at the top of the “to read” list, or should be, for serious scholars of psychological measurement methods.
این کتاب کاملا در صدر فهرست «خواندنی ها» برای محققان جدی روش های سنجش روان شناختی قرار دارد، یا باید باشد.
Larry E. Beutler

قسمت هایی از کتاب راهنمای سنجش روانی (لذت متن)