کتاب گزیده کلیله و دمنه

Kalila and Demna
کد کتاب : 49545
شابک : 978-9645592521
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 316
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گزیده کلیله و دمنه اثر ابوالمعالی نصرالله منشی

کلیله و دمنه یک خزانه‌ی ارزشمند از تجارب بشری است. دارای یک تاریخ طولانی است که شایستگی جاودانگی دارد، حتی در دنیای پر تکنولوژی و انفجار اطّلاعات امروزی. این تجربه‌ها به یک شیوه زیبا و جذاب در قالب داستان‌ها و تمثیل‌ها بیان شده‌اند، که به گونه‌ای هستند که می‌توانند سلایق انواع مختلفی از مردم را جذب کنند.

این گزیده از کلیله و دمنه با هدف سادگی و رسا بودن برای کسانی طرّاحی شده است که به دلیل شلوغی‌های زندگی خود، دنبال درک راحت‌تر و بهره‌وری از پیام‌های این اثر هستند. این اثر برای ارتقاء افکار و زندگی انسان‌ها طراحی شده و ارزش بی‌پایانی دارد.

کتاب گزیده کلیله و دمنه

ابوالمعالی نصرالله منشی
ابوالمعالی نصرالله بن محمد بن عبدالحمید منشی (بعد از ۵۵۵ (قمری) - پیش از ۵۸۳ (قمری)) نصرالله ملقب به ابوالمعالی یکی از نویسندگان و منشیان دربار غزنوی در سدهٔ ۶ هجری بوده‌است. اصل وی به روایت هفت اقلیم از شیراز و به روایت دیگر از غزنین است. او در آغاز جوانی به دربار بهرام‌شاه غزنوی وارد شد. چندی بعد در زمان سلطنت خسروشاه غزنوی به سمت دبیری رسید و حتی توانست در زمان شاه بعدی به نام خسرو ملک به مقام وزارت برسد. اما در زمان همین شاه بود که مورد غضب قرار گرفت و تا پایان عمر به زندان افتا...
دسته بندی های کتاب گزیده کلیله و دمنه