کتاب قدرت دولت ها

States and Power
کد کتاب : 49967
مترجم :
شابک : 978-6227489590
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 307
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب قدرت دولت ها اثر ریچارد لاکمن

دولت، نوعی ادعا است و قدرت تحقق آن ادعا طبق تعریفی که ویر ارائه می کند.
ادعای دولتها آن است که انحصار کاربرد مشروع اجبار فیزیکی برای اجرای دستورهایشان را دارند مان جزئی ضروری را به عبارت فوق اضافه میکند: «در منطقه ای که قلمروی آن مشخص است و دولت در آن قلمرو ادعای انحصار قانون گذاری دائمی و الزام آور دارد واژه های کلیدی در این تعریف عبارتند از «مشروع» و «انحصار».
دولتها شامل سازوکارهایی اند برای تعریف و تولید مشروعیت و همچنین سازمانهایی برای انباشتن منابع باهدف اجرای آن ادعاهای مشروعیت دولت ها ادعا می کنند که اختیار تعریف تمام حقوق را دارند و حقوق هر فرد باید در رابطه با خود دولت تعریف شود این ادعایی است گسترده تر و اساسی تر از محتوای ذکر شده در تعاریف وبر یا مان این طور نیست که دولتها فقط خشونت اعمال کنند و قانون گذاری کنند و فقط دنبال انحصارگری در این دو خوزه باشند. دولت ها می خواهند واقعیتی اجتماعی خلق کنند که در آن ادعاهای هر فرد در مورد اموالش و حقوق مدنیاش و آزادی هایش از جمله حق او برای زندگی فقط در چهارچوب جایگاه قانونی اش در یک دولت ،معین معنا پیدا می کند. دولت های موفق از زور و توانایی سازمانی و سلطه ایدئولوژیکی برخوردارند که به آنها در إعمال ادعاهایش بر هر کس که در قلمرو آن دولتها سکونت دارد، کمک میکند. دولت ها مجبور نیستند با تمام اتباعشان یکسان رفتار کنند. از نظر کارل اشمیت دولت یا حکومت همان کسی است که در مورد استثناها تصمیم می گیرد.»

کتاب قدرت دولت ها

ریچارد لاکمن
ریچارد لاكمن (متولد 17 مه 1956 ، شهر نیویورک) جامعه شناس آمریکایی و متخصص جامعه شناسی مقایسه ای تاریخی، استاد دانشگاه در آلبانی، SUNY است.لاكمن را بیشتر به عنوان نویسنده کتاب "سرمایه داران علی رغم خودشان" می شناسند که چندین جایزه از جمله جایزه کتاب برجسته علمی جامعه شناس آمریکایی را دریافت کرده است. در این کار، لاكمن نشان می دهد که روابط بین نخبگان به جای مبارزه طبقاتی، یا هر مجموعه دیگری از عوامل ارائه شده توسط مورخان دیگر، در درجه اول ایجاد یا عدم ایجاد سرمایه داری در اوایل اروپا مدرن است. ...