کتاب از کاخ شاه تا زندان اوین

From Shah Palace to Evin Prison
کد کتاب : 50501
مترجم :
شابک : 978-9643175306
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 544
سال انتشار شمسی : 1403
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب از کاخ شاه تا زندان اوین اثر احسان نراقی


در این کتاب نویسنده آقای نراقی توانسته است به لطف مصاحبه هایی که تا مرحله نهایی پیش رفتند و با هنرمندی خودش در زمینه ی نوشتن شاه را در شرایط واقعی زندگی، در پریشانی و سردرگمی، برهنه کند و شاه واقعی را به خوانندگان نشان دهد. به این ترتیب شاه از بزرگ ترین زینت و تجمل به دور است... کسانی که احسان نراقی را می شناسند می دانند که ظرافت فکری او تا چه اندازه به او جرأت نقد واقعی را می دهد. و همچنین به او اجازه می دهد تا نقاط ضعف انسان را تشخیص دهد آن هم بدون اینکه آنها را به تحقیر تبدیل کند. و همچنین به او این امکان را می دهد که وقایع را بدون گرفتار شدن در دام ایدئولوژی که پیچیدگی های روحیه انسانی و تخصص سیاسی را تضعیف می کند، به تصویر بکشد. زمانی که احسان نراقی زندانی در زندان انقلابیون بود قطعا دفاع از مواضع و عقایدش برایش سخت بود. زیرا او مدل لیبرال آمریکای شمالی را مورد انتقاد قرار داده بود و با کمونیسم به سختی برخورد کرده بود و در نتیجه می نویسد:
«روشنفکران مارکسیست مرا مزاحم می دانستند و اسلامی ها هم علی رغم اینکه از تحلیل های من استفاده می کردند، اصلاح طلبی و عدم موافقتم با تندروی هایشان را نمی پسندیدند.»

کتاب از کاخ شاه تا زندان اوین

احسان نراقی
احسان‌الله نراقی (۲۲ شهریور ۱۳۰۵ در کاشان – ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در تهران) مشاور فرح پهلوی، پژوهشگر ایرانی حوزه فلسفه و جامعه‌شناسی بود. نراقی تنها فرد ایرانی است که معاونت یونسکو را عهده‌دار بوده‌است. او از نوادگان ملامهدی فاضل نراقی بود.نراقی تحصیلات مقدماتی را تا کلاس یازدهم در مدرسه پهلوی کاشان و به گفته خودش تحت تربیتی متمایل به غرب گذراند. سال دوازدهم را نیز در دارالفنون تهران به پایان رساند. ابتدا دو سال در دانشگاه تهران به تحصیل حقوق پرداخت و سپس به توصیه پدرش برای اد...