کتاب جامعه شناسی شهروندی

Sociology of Citizenship
کد کتاب : 50844
شابک : 978-6008405986
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 277
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب جامعه شناسی شهروندی اثر محسن نیازی

امروزه شهروندی به عنوان مولفۀ اساسی و بخش تفکیک ناپذیر زندگی اجتماعی در جوامع بشری در نظر گرفته می شود. هر چند اهمیت بحث شهروندی در طی زندگی بشر و در اندیشۀ متفکران دوره های مختلف مورد تأکید بوده است، اما در دهه های اخیر، وضعی تعیین کننده یافته، توجه بسیاری از اندیشمندان حوزه های مختلف علوم انسانی را به خود معطوف داشته است. بر این مبنا، مفهوم شهروندی شامل ابعاد مختلف فردی و اجتماعی؛ مولفه های اساسی ای چون حقوق، رفاه، مشارکت، مسئولیت پذیری، دولت، هویت، پایبندی به ارزش های اخلاقی و قانون؛ و مجموعۀ روابط بین فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، در واقع منشوری جامع و چند بعدی است که پرداختن به آن و تبیین ابعاد و جنبه های نظری و کاربردی آن از اهمیت وافری برخوردار است.
این اثر با در نظر گرفتن چنین اهمیتی، مسائلی همچون مفهوم و ماهیت شهروندی، فرهنگ شهروندی، حقوق شهروندی، مشارکت اجتماعی، رفاه اجتماعی، آموزش شهروندی و رویکردهای نظری به این پدیده را مورد بررسی قرار داده است.

کتاب جامعه شناسی شهروندی

محسن نیازی
محسن نیازی متولد سال 1344،استاد دانشکده علوم انسانی، گروه علوم اجتماعی می باشد. وی دارای دکترایجامعه شناسی - توسعه (138)، فوق لیسانسعلوم اجتماعی - جامعه شناسی (1371) و لیسانسعلوم اجتماعی - دبیری (1368) می باشد.
دسته بندی های کتاب جامعه شناسی شهروندی